Bank

Poważna awaria bankowości internetowej, mobilnej i wybranych usług ING Bank Śląski [aktualizacja]

Piotr Kurek
Poważna awaria bankowości internetowej, mobilnej i wybranych usług ING Bank Śląski [aktualizacja]
52

Awarie w dzisiejszych czasach to żadna nowość. Kilka minut lub godzin i po problemie. Gorzej, jeśli tego typu problemy spotykają banki, w których trzymamy oszczędności. Dziś z poważną usterką boryka się ING Bank Śląski.

Awaria bankowości internetowej, mobilnej i wybranych usług ING Bank Śląski trwa już kilka godzin. Pierwsze informacje o problemach z dostępem do strony internetowej banku zgłaszano już po godzinie 14.  OK 14:45 ING poinformował, że doszło do obszernej awarii, której skutki objęły większość usług banku, w tym bankowość internetową, mobilną oraz bankomaty i wybrane metody płatności. Pracownicy banku odpowiedzialni za sprawy techniczne sprawdzają przyczyny i podejmują odpowiednie kroki, by jak najszybciej przywrócić dostępność podstawowych usług.

Awaria bankowości internetowej, mobilnej i niektórych usług ING Bank Śląski

Od tamtego czasu dostajemy komunikaty ze strony banku, w których specjaliści informują o postępie prac nad rozwiązaniem problemu i szybkim przywróceniu wszystkich usług do stanu sprzed awarii.

Bieżące skutki awarii:

  • Występują problemy z dostępem do systemów bankowości internetowej Moje ING i ING Business oraz aplikacji mobilnej Moje ING mobile.
  • Mogą nie działać bankomaty i wpłatomaty ING Banku Śląskiego.
  • W ograniczonym zakresie można korzystać z bankomatów obcych i Planet Cash.
  • Nie działa infolinia banku.
  • Mogą występować opóźnienia w księgowaniu niektórych transakcji.

Ostatnie komunikaty mówią o przywróceniu płatności wykonywanych kartami ING i zwrocie opłat za korzystanie z zewnętrznych bankomatów oraz priorytetowym rozpatrywaniu reklamacji z nimi związanych.

Awaria bankowości internetowej, mobilnej i wybranych usług ING Bank Śląski trwa już kilka godzin. Pierwsze informacje o problemach z dostępem do strony internetowej banku zgłaszano już po godzinie 14.  OK 14:45 ING poinformował, że doszło do obszernej awarii, której skutki objęły większość usług banku, w tym bankowość internetową, mobilną oraz bankomaty i wybrane metody płatności. Pracownicy banku odpowiedzialni za sprawy techniczne sprawdzają przyczyny i podejmują odpowiednie kroki, by jak najszybciej przywrócić dostępność podstawowych usług.

Awaria bankowości internetowej, mobilnej i niektórych usług ING Bank Śląski

Od tamtego czasu dostajemy komunikaty ze strony banku, w których specjaliści informują o postępie prac nad rozwiązaniem problemu i szybkim przywróceniu wszystkich usług do stanu sprzed awarii.

Bieżące skutki awarii:

  • Występują problemy z dostępem do systemów bankowości internetowej Moje ING i ING Business oraz aplikacji mobilnej Moje ING mobile.
  • Mogą nie działać bankomaty i wpłatomaty ING Banku Śląskiego.
  • W ograniczonym zakresie można korzystać z bankomatów obcych i Planet Cash.
  • Nie działa infolinia banku.
  • Mogą występować opóźnienia w księgowaniu niektórych transakcji.

Ostatnie komunikaty mówią o przywróceniu płatności wykonywanych kartami ING i zwrocie opłat za korzystanie z zewnętrznych bankomatów oraz priorytetowym rozpatrywaniu reklamacji z nimi związanych.

Warto śledzić oficjalne kanały informacyjne banku ING, na których dowiecie się najważniejszych informacji na temat awarii, postępu prac nad jej naprawą oraz przybliżonego czasu, w którym wszystkie usługi bankowości internetowej znów będą dostępne i w pełni działające.

To nie pierwsza awaria banku ING w tym tygodniu. We wtorek, 27 listopada występowały chwilowe problemy w wyświetlaniem strony logowania do ING Business. 13 listopada 2018 r. zmianie uległ adres serwisu internetowego banku z ingbank.pl na ing.pl. Bez zmian pozostaje adres strony logowania do systemu bankowości internetowej Moje ING.

Aktualizacja

Po ponad 7 godzinach starań technikom pracującym w ING Bank Śląski udało się opanować awarię. Jej przyczyną były problemy z infrastrukturą sieciową — jednak bank nie podaje dokładniejszych szczegółów na jej temat. ING musi teraz wyciągnąć wnioski  — tak, by więcej się nie powtórzyła. W związku z zaistniałą sytuacją bank będzie ściągać blokady, które mogły powstać na kontach, zwróci prowizje za wypłaty z obcych bankomatów w dniu awarii oraz do 3 grudnia przedłuży możliwość podpisania aneksu do umowy rachunku/karty zgodnie z decyzją UOKIK.

Warto śledzić oficjalne kanały informacyjne banku ING, na których dowiecie się najważniejszych informacji na temat awarii, postępu prac nad jej naprawą oraz przybliżonego czasu, w którym wszystkie usługi bankowości internetowej znów będą dostępne i w pełni działające.

To nie pierwsza awaria banku ING w tym tygodniu. We wtorek, 27 listopada występowały chwilowe problemy w wyświetlaniem strony logowania do ING Business. 13 listopada 2018 r. zmianie uległ adres serwisu internetowego banku z ingbank.pl na ing.pl. Bez zmian pozostaje adres strony logowania do systemu bankowości internetowej Moje ING.

Aktualizacja

Po ponad 7 godzinach starań technikom pracującym w ING Bank Śląski udało się opanować awarię. Jej przyczyną były problemy z infrastrukturą sieciową — jednak bank nie podaje dokładniejszych szczegółów na jej temat. ING musi teraz wyciągnąć wnioski  — tak, by więcej się nie powtórzyła. W związku z zaistniałą sytuacją bank będzie ściągać blokady, które mogły powstać na kontach, zwróci prowizje za wypłaty z obcych bankomatów w dniu awarii oraz do 3 grudnia przedłuży możliwość podpisania aneksu do umowy rachunku/karty zgodnie z decyzją UOKIK.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu