Padł nowy rekord szybkości elektrycznego Porsche na północnej pętli toru Nürburgring. Wynik jest rewelacyjny.
![Elektryczny rekord Porsche na Nürburgringu. Czas robi wrażenie!](https://antyweb.pl/img/1250/550/fit/wp-content/uploads/2024/01/b9x36x9kpy/S23_2122_fine.jpg)
Nowy rekord elektrycznego Porsche na Nürburgringu
Podczas przejazdu na torze Nürburgring kierowca rozwojowy Porsche, Lars Kern, przebił swój poprzedni rekord. Kern przedseryjnym egzemplarzem modelu Taycan pokonał północną pętlę w ciągu 7:07,55 min. Ten oficjalny czas okrążenia jest aż o 26 sekund lepszy od rekordowego przejazdu Kerna z sierpnia 2022 roku, kiedy siedział za kierownicą Porsche Taycan Turbo S z pakietem Performance. Kevin Giek, szef linii modelowej Taycan, mówi:
Dwadzieścia sześć sekund to w sporcie motorowym połowa wieczności. Lars "wykręcił" na północnej pętli sensacyjny czas 7:07,55 min, stawiając Porsche Taycan w tej samej lidze, co elektryczne hipersamochody. Co nie mniej imponujące, na kilku kolejnych okrążeniach Lars uzyskał prawie taki sam czas.
Nürburgring to kompleks torów wyścigowych położony w okolicach miejscowości Nürburg w Niemczech. Najbardziej znaną częścią Nürburgringu jest Nordschleife, czyli północna pętla, która jest jednym z najtrudniejszych i najbardziej wymagających torów na świecie. Nürburgring został otwarty w 1927 roku i od tego czasu był gospodarzem wielu prestiżowych wyścigów, w tym Grand Prix Niemiec Formuły 1. Oprócz Nordschleife istnieje również tor GP-Strecke, który jest nowoczesnym obiektem zbudowanym w 1984 roku.
Porsche Taycan na równi z hipersamochodami?
Sam Kern komentuje: „Cisnąłem, ile tylko się dało — to wszystko, co mogłem uzyskać”. Podczas przejazdów północna pętla Nürburgringu była do wyłącznej dyspozycji kierowcy Porsche. Ze względów bezpieczeństwa testowy egzemplarz został wyposażony w wymaganą prawem klatkę bezpieczeństwa oraz w wyścigowe kubełkowe fotele. W porównaniu z rekordem Porsche Taycan Turbo S z 2022 roku, czasy okazały się znacznie lepsze: na dojeździe do zakrętu Schwedenkreuz przedseryjny samochód był o ponad 25 km/h szybszy.
Różnicę jeszcze lepiej obrazuje fakt, że gdy teraz Kern przekraczał linię mety w pobliżu trybuny T13, podczas poprzedniego rekordowego okrążenia dopiero dojeżdżał do sekcji Antoniusbuche. Oznacza to, że oba samochody dzieliło ponad 1,3 km — co ilustruje skok osiągów, jaki uzyskano na liczącym 20,8 km długości torze w niemieckim regionie Eifel.
Źródło, grafika wyróżniająca: Porsche
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu