Motoryzacja

Porsche Macan GTS to crossover, którym sam chciałbym jeździć

Kamil Pieczonka
Porsche Macan GTS to crossover, którym sam chciałbym jeździć
7

Porsche zaprezentowało dzisiaj odświeżoną wersję modelu Macan GTS. Pomimo, że pod względem mocy układu napędowego plasuje się pomiędzy wersjami S i Turbo, to Porsche zarzeka się, że jest to najlepszy sportowy crossover na rynku. I ja jestem skłonny im uwierzyć.

Porsche Macan GTS - do twarzy mu w czerwonym

Porsche Macan postrzegany jest nieco jako kobiece auto, ale mam przeczucie graniczące z pewnością, że wersja GTS takich skojarzeń nie będzie wzbudzać. Wersja po faceliftingu z zewnątrz zmieniła się nieznacznie, dołożono nakładki pod zderzakiem i na progach, a także czarną obwódkę wokół przednich lamp Matrix LED. Czerwony Macan GTS z czarnymi wstawkami i czerwonymi zaciskami hamulców prezentuje się znakomicie, a ten design przeniesiono również do kabiny, gdzie króluje skóra i alcantara z czerwonymi przeszyciami. Wersja GTS dostała też własny, unikalny wzór felg o średnicy 20 cali, a także obniżone o 15 mm zawieszenie, które dodatkowo można obniżyć o kolejne 10 mm dobierając pakiet z zawieszeniem adaptacyjnym.

Standardowy Macan wyposażony jest w silnik o pojemności 2 litrów i mocy 245 KM. W wersji S silnik ma pojemność 3 litrów oferując moc nieco ponad 350 KM. W GTS znajdziemy natomiast ten sam motor co we wersji Turbo, czyli podwójnie doładowany V6 o pojemności 2,9 litra. W modelu GTS rozwija on moc 380 KM i oferuje aż 520 Nm momentu obrotowego (w Turbo moc rośnie do 440 KM). Wraz z nowym silnikiem mamy też nową, dwusprzęgłową przekładnię automatyczną PDK, która ma być jeszcze szybsza niż wcześniej. Przyśpieszenie do 100 km/h ma trwać zaledwie 4,7 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 261 km/h.

Macan GTS wewnątrz też robi wrażenie

Sportowych akcentów nie zabrakło też w kabinie, gdzie mamy wspominane już przeszycia czerwoną nicią nie tyko na siedzeniach, ale również na desce rozdzielczej i drzwiach. W centralnym miejscu przed kierowcą znalazł się obrotomierz z czerwoną tarczą, a po lewej stronie analogowy prędkościomierz. Całość uzupełnia kolorowy wyświetlacz po prawej stronie oraz ogromny, 11 calowy ekran systemy inforozrywki na środku kokpitu.

Porsche Macan GTS powinien trafić do sprzedaży już wkrótce, ceny w Niemczech startują od 77 880 euro, czyli w przeliczeniu około 335 000 PLN. Obecnie poprzednia wersja Macana GTS wyceniona jest w Polsce na 366 000 PLN.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu