Prostota w tym co robimy i jak robimy, jak to opisujemy i prezentujemy jest dla mnie jednym z ważniejszych elementów sukcesu. Jeśli nie potrafimy opi...
Prostota w tym co robimy i jak robimy, jak to opisujemy i prezentujemy jest dla mnie jednym z ważniejszych elementów sukcesu. Jeśli nie potrafimy opisać w kilku zdaniach czym jest nasz serwis to znaczy, że jest on za skomplikowany. Jeśli na prezentacji zaczniemy tłumaczyć infrastrukturę techniczną i zastosowane technologie to nie jest to proste. Jeśli prezentacja będzie miała dużo slajdów - to też nie jest prosta w odbiorze. I nie mówię tego jako specjalista od sztuki prezentacji (bo nim nie jestem) tylko jako widz i obserwator.
Szczerze mówiąc wolę proste prezentacje przeprowadzone w amatorski sposób, niż zawodowców brylujących podczas prezentacji jakby to była estrada Eurowizji. Forma jest ważna ale nie najważniejsza, nie w projektach internetowych które w przeważającej większość tworzone są przez młode i często niedoświadczone zespoły, które mają jeszcze czas na szkolenie zdolności prezentacyjnych.
Całkiem możliwe, że wiele osób się ze mną nie zgodzi - ale naprawdę w prostocie tkwi piękno i siła. Co prawda nie jest to łatwe, ale ci którzy się postarają i uda im się przemycić prosty komunikat, w zrozumiałych słowach opisać swój pomysł, prosto przedstawić go na prezentacji - mają największą szansę na to aby zostać zapamiętanym (a w przypadku imprezy takiej jak Democamp może to być ważniejsze niż samo zdobycie pierwszego miejsca w konkursie).
Zdaje sobie sprawę, że to co piszę to banialuki o których każdy wie czy też myśli, że wszyscy wiedzą. Pamiętając jednak prezentacje z ubiegłego Democampu wydaje mi się, że takie banały trzeba powtarzać (bez urazy dla prezentujących i występujących startupów).
Ps. Dedykuję wszystkim poszukującym prostych i genialnych pomysłów poniższy kawałek - jest prosty, z prostym przekazem i zrobiło go prosto.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu