Mobile

Polski Listonic w Material Design jest zjawiskowy. Już testowaliśmy!

Konrad Kozłowski
Polski Listonic w Material Design jest zjawiskowy. Już testowaliśmy!
Reklama

Od 2009 roku Listonic służy tysiącom użytkowników w szybkim i wygodnym zarządzaniu listami zakupów. Na przestrzeni tych lat Listonic, jako firma, wpro...

Od 2009 roku Listonic służy tysiącom użytkowników w szybkim i wygodnym zarządzaniu listami zakupów. Na przestrzeni tych lat Listonic, jako firma, wprowadzał także nowe produkty, jak porównywarka cen czy agregator kuponów promocyjnych, ale w 2015 zespół postanowił powrócić do korzeni i skupić się na wprowadzeniu zupełnie nowej, pięknej odsłony aplikacji na Androida. Testuję ją już od wczoraj i wiem jedno - lepszego momentu na rozpoczęcie przygody z Listonic jeszcze nie było.

Reklama

Tekst ukazał się na AntyApps.pl

W drodze po lidera

Usługi i aplikacje pozwalające na tworzenie, zarządzanie i udostępnianie list zadań cieszą się niemałą popularnością. Wśród nich wymienić można kilka nazw, jak Evernote, OneNote, czy przede wszystkim Wunderlist i Todoist, które skojarzy większość, jeśli nie wszyscy użytkownicy smartfonów. Listonic aspiruje do roli lidera kategorii aplikacji z listami zakupów.


Na naszym lokalnym narodowym podwórku to chyba najbardziej rozpoznawalna usługa tego typu, ale na tym ambicje zespołu odpowiedzialnego za rozwój Listonica się nie kończą. Jeżeli zauważyliście, że w ostatnim czasie aplikacja dla Androida nie otrzymywała żadnych aktualizacji i nie pojawiały się w niej żadnej nowości, to dziś czekać na Was będzie nie lada niespodzianka.. Zupełnie nowy, świetnie wyglądający Listonic zawitał do Google Play.


Akcja-reakcja, czyli frajda z korzystania

Bliskiej do ostatecznej wersji aplikacji używałem od dwóch dni, po raz kolejny zachwycając się pomysłowością Google, ponieważ nowy Listonic jest w zgodny z wytycznymi stylu Material Design. Dla tych, którzy nie śledzili zmian dotyczących projektowania interfejsu w ostatnim czasie dodam jedynie, że Material Design jest najbardziej aktualnym i niezwykle atrakcyjnym zbiorem zasad tworzenia interfejsu aplikacji mobilnych, choć nie tylko. Zakłada on przede wszystkim duży stopień interakcji pomiędzy działaniami użytkownika, a tym co dzieje się na ekranie. To właśnie dlatego używanie aplikacji korzystających z tych wytycznych sprawia tak dużą frajdę. Każda podjęta przez nas akcja spotyka się z reakcją, którymi są animacje. Dotknięcie przycisku, dodanie nowej pozycji lub zaznaczenie jej, jako wykonaną (kupioną) wywołuje miłą dla oka dynamiczną zmianę na ekranie.


Reklama

Listonic w dalszym ciągu pozostaje łatwą w obsłudze aplikacją, gdzie prym wiodą listy naszych zakupów. Znajdziemy na ekranie głównym, z którego poziomu łatwo można także takie edytować, udostępniać, kopiować i usuwać. Wewnątrz każdej z nich znajdzie się zestaw produktów, które dodaliśmy do listy. Obok niemal wszystkich z nich znajdują się ikony prezentujące kategorie artykułów. Dodawanie list i artykułów odbywa się po tapnięciu na niebieski „plusik” i tutaj pojawi się z mojej strony jedna mała uwaga - nie wiem do końca dlaczego na ekranie listy zakupów Listonic umiejscowił ten przycisk w górnej części ekranu po lewej stronie, podczas gdy powinien pozostać w dolnym prawym rogu.

W przypadku uzupełniania listy zakupów skorzystać można z zestawienia najpopularniejszych artykułów oraz naprawdę obszernego katalogu. Po wybraniu jednego z nich można określić potrzebną ilość, jednostki w których ją mierzymy oraz cenę i opis produktu. Listę można wygodnie posortować względem nazwy lub ceny artykułów, a także według własnego upodobania. Jak zaznaczałem, wszystkiemu towarzyszą fantastyczne animacje, dlatego z przyjemnością powraca się do aplikacji.

Reklama



Listonic musiał doczekać się tego wykonania

Nie we wszystkich aplikacjach Material Design będzie pokazywać pełnię swojego potencjału, ale na szczęście dla Listonica jest on jedną z tych, gdzie wydaje się, że styl Google został stworzony z myślą o tego typu aplikacjach. Podjęcie rękawicy i decyzja o zbudowaniu nowej wersji aplikacji nie wzięła się znikąd. Użytkownicy Androida to aktualnie około 70% grona wszystkich użytkowników Listonic - w sumie jest ich około 130 tysięcy, na co składa się około 110 tysięcy Polaków. Material Design idealnie pasuje do aplikacji z kategorii narzędzi, a właśnie taką jest Listonic. Aplikację zbudowano od nowa, od podstaw projektując “user experience”, czyli wszystko z czym spotkają się użytkownicy korzystając z aplikacji. Składają się na to odświeżone widoki, sposoby dodawania i usuwania pozycji z list, wyszukiwanie produktów, udostępnianie list innym użytkownikom. Za cele przy tworzeniu aplikacji obrano intuicyjnośc i szybkość obsługi, a ja z przyjemnością stwierdzam, że te cele udało się osiągnąć. Aplikacja działa równie dobrze co wygląda, a o to przecież dokładnie chodziło.

To nie koniec nowości i zmian


W najnowszej wersji aplikacji dodano obsługę promocji w nowych sklepach, o które zabiegali użytkownicy, ale najważniejszą ze zmian i nowinek jest zupełnie odświeżony interfejs, który powoduje, że z Listonica aż chce się korzystać. Imponuje mi także zapał ekipy Listonica, gdyż zapowiedzi zaprezentowania jeszcze w tym roku zupełnie nowej wersji usługi w przeglądarce i dodania w aplikacji wsparcia dla tabletów oraz smartwatchy z Android Wear to poważne plany, z których na pewno się wywiążą.

Aplikacja jest już w Google Play więc zapraszam do jej pobierania.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama