Aplikacje webowe

Polska propozycja na kompletną platformę komunikacji w firmie – wcześniejszy dostęp dla Czytelników AW!

Grzegorz Ułan
Polska propozycja na kompletną platformę komunikacji w firmie – wcześniejszy dostęp dla Czytelników AW!
26

Ostatni mój wpis, poświęcony polskiemu, webowemu narzędziu o nazwie BamBam!, dotyczył aplikacji do zarządzania projektami. Dziś dostałem dostęp do testów innej propozycji w tym zakresie, a mianowicie DynaDo. Po kilku godzinach testów tego narzędzia, nawet ręka nie zatrzęsła mi się ani na chwilę p...

Ostatni mój wpis, poświęcony polskiemu, webowemu narzędziu o nazwie BamBam!, dotyczył aplikacji do zarządzania projektami. Dziś dostałem dostęp do testów innej propozycji w tym zakresie, a mianowicie DynaDo.

Po kilku godzinach testów tego narzędzia, nawet ręka nie zatrzęsła mi się ani na chwilę przy wyborze tytułu do tego wpisu - to kompletna platforma do komunikacji w firmie. Mamy tu pocztę email, zarządzanie projektami, wewnętrzny czat, wirtualny dysk na pliki, kalendarz, książkę kontaktową, planowanie, raportowanie, a nawet możliwość założenia firmowego forum dla pracowników. Wszystko to w jednej aplikacji, do tego ładnie wykonanej, przyjemnej dla oka, przejrzystej, czytelnej i intuicyjnej w obsłudze.

W przeciwieństwie do wspomnianego BamBam!, twórcy DynaDo, jeszcze przed startem usługi, udostępnili ją od razu w polskiej wersji językowej. Mimo, że bez wątpienia ma to być produkt z globalnym zasięgiem.

Poczta email

Zaczynamy od założenia skrzynki pocztowej. Możemy to zrobić na dwa sposoby - albo zakładamy nową w domenie dynado.com albo podłączamy nasze własne, już istniejące konto emailowe.

Oprócz standardowych funkcji poczty email znajdziemy tu dodatkowe funkcjonalności naszej skrzynki:

Nasza Skrzynka Odbiorcza prezentuje całkowicie inne podejście do organizacji pracy oraz przepływu informacji i zmienia zwykłą, mailową „skrzynkę odbiorczą” w elastyczne narzędzie biznesowe. W ramach naszej Skrzynki Odbiorczej możesz udostępniać swoje oznaczone etykietami e-maile i katalogi współpracownikom; konwertować e-maile w Zadania i podpinać je do Projektów. Zadania oraz e-maile możesz w łatwy sposób sortować i układać po ważności priorytetu.

Zadania

Zadania grupujemy według projektów, a podczas dodawania nowych od razu po przyporządkowaniu do niego poszczególnych osób, powiadamiani są oni na email o nowych zadaniach.

Możemy tu podglądać aktualny stan projektu, zawartość czy raporty generowane na bieżąco, a także porozmawiać na czacie z uczestnikami poszczególnych zadań.

Wirtualny Dysk

To miejsce na wszystkie nasze pliki, czyli załączniki z emaila - z podziałem na Odebrane, Wysłane, Ostatnie i Udostępnione, pliki dołączane do zadań czy wpisów na forach. Dodatkowo możemy pobrać aplikację na Windowsa i Maca do synchronizacji ich z lokalnymi folderami.

Kalendarz

Nie zabrakło też miejsca na kalendarz, na którym widzimy dostępność i aktualny status swoich pracowników, dzięki czemu mamy szybki podgląd sytuacji w firmie i sprawniejsze rozdzielanie kolejnych zadań.

Fora

Utworzone fora możemy oznaczyć jako widoczne tylko dla pracowników, jak i dla pracowników oraz zewnętrznych wykonawców. Dostępne są również publiczne fora indeksowane i widoczne w Google.

Kontakty

Kontakty możemy zaimportować z Google, Yahoo czy Outlooka lub z pliku CSV. Dodatkowo, udostępniono tu narzędzia do synchronizacji z listą kontaktów na urządzeniach mobilnych.

Planowanie

W zakładce planowanie znajdziemy podsumowanie wszystkich projektów, gdzie możemy podejrzeć aktualny stan prac czy zadania bez przydzielonych osób.

Raporty

Na koniec zakładka z raportami. To bardziej narzędzie dla szefów projektów. Mamy tu dokładne podsumowanie i czas pracy, z rozbiciem na poszczególne dni od uruchomienia danego projektu wraz z jego kosztami.

Z uwagi na to, że to projekt w fazie beta, postanowiłem dotrzeć do jego twórców i zadać kilka pytań, aby jeszcze bardziej przybliżyć Wam ten projekt, no i oczywiście poprosić o wcześniejszy dostęp dla Was:).

Pytania skierowane do samego pomysłodawcy projektu, Michała Krzemienia.

Antyweb: Pierwsze pytanie w temacie samego pomysłu. Proszę w kliku zdaniach opisać skąd ten pomysł na realizację takiego projektu w czasach nasycenia w sieci różnego rodzaju aplikacjami webowymi do zarządzania projektami?

Dynado: Pomysł wynikł z potrzeby, z bieżących działań. Na co dzień odpowiadam za zarządzanie czterema powiązanymi spółkami, które mają pracowników w 6 miastach, część zasobów jest dla nich wspólna, a praktycznie całe zarządzanie odbywa się zdalnie. Od początku istnienia tych firm, główny ciężar komunikacji przypadał na maila. Po czasie zrozumiałem, że mail w swej prostocie i powszechności jest tak naprawdę narzędziem bardzo mało użytecznym. Nadaje się do szybkiej i krótkiej komunikacji najlepiej 1 na 1.

Szukając rozwiązania, doszedłem do wniosku, że nie istnieje system, który pozwalałby zamknąć cala firmę (lub firmy) w jeden ekosystem. Ekosystem zapewniający kadrze menadżerskiej wszystkie potrzebne im narzędzia komunikacji, kontroli, zarządzania, ale równocześnie będący tak prosty w użyciu, by każda osoba w firmie mogła z niego korzystać. Stąd też, wystawianie taksów w systemie jest bardzo podobne do wysyłania maili. Drugim bodźcem do realizacji Dynado był fakt pracy moich zespołów na bardzo różnych narzędziach których w żaden sposób nie dało się ze sobą połączyć. Tak, by wszelka informacja firmowa, zadania, pliki, dyskusje, maile, kalendarze były dostępne i możliwe do szybkiego znalezienia w jednym miejscu.

Antyweb: Może klika słów też o samym zespole, który pracuje nad DynaDo oraz jak długo trwały prace nad tym projektem? Kojarzę, że to testów zapisywałem się rok albo dwa lata temu.

Dynado: Prace nad Dynado zaczęły się prawie 4 lata temu. System był pisany stopniowo, testowany w realnej pracy, po czym poprawiany. Obecna wersja jest jego 4 wersją. Czasochłonna metoda, ale pozwalająca nam doskonale zrozumieć, czego potrzebujemy, jak to powinno dokładnie działać. Do testów używamy 4 firm, które na co dzień już na tym pracują. Każda z nich zajmuje się czymś innym (produkcja, handel, integrator IT, softwarehouse). Daje nam to gwarancję, że system jest dopasowany do rożnej specyfiki i stylu pracy. Wypuszczając wersje otwartą, chcemy być pewni, że oddajemy klientom gotowe i sprawdzone narzędzie do pracy. Nie chcemy klientów traktować jak królików doświadczalnych.

Projekt realizujemy w bardzo małym zespole, a jego wielkość wynika głównie z polskich realiów związanych z brakiem możliwości uzyskania sensownego finansowania na ambitne przedsięwzięcia. Na szczęście udało nam się zgromadzić ludzi, którzy nie tylko są absolutnymi profesjonalistami w dziedzinach, którymi się zajmują, ale też, co jest równie ważne, darzą się nawzajem szacunkiem i lojalnością rzadko spotykana w świecie IT/startupów. Niebawem planujemy zwiększać nasz team, natomiast podstawowymi kryteriami wyboru ludzi będą te wymienione powyżej, bo jesteśmy przekonani, że tylko z takimi ludźmi możemy podbić świat...

Antyweb: Plany na przyszłość? Jak chcecie zaistnieć na rynkach zachodnich? Widziałem zagraniczne publikacje na Wasz temat. Przede wszystkim na jakie rynki jesteście nastawieni?

Dynado: System jest zaplanowany jako narzędzie wspierające zarządzanie i komunikacji dla MSP oraz większych firm. To potężny rynek szacowany na ponad 100 mln firm na świecie. Plan sprzedaży zakłada pozyskiwanie przedstawiciela dla każdego kraju/języka. Jego zadaniem jest prowadzenia lokalnego suportu, marketingu i sprzedaży. Wygląda na to, że plan jest słuszny, bo już w tym momencie mamy obsadzonych 5 krajów. Obecnie te firmy pracują nad odpowiednimi wersjami językowymi. Choć oczywiście doceniamy wartość rynku USA, nie jesteśmy skupieni wyłącznie na nim. Można powiedzieć, że nawet bardziej interesują nas rynki takie jak Rosja, Indie, Chiny, czy też kraje hiszpańskojęzyczne

Antyweb: Doceniam polską wersję już na starcie, ale rozumiem, że będziecie się skupiać na globalnej ekspansji?

Dynado: Produkt jest polski, więc oczywiste jest, że wersja polska być musi ;-) Soft pisany jest w języku angielskim i na polski jest obecnie dopiero tłumaczony. Stąd też jest jeszcze sporo błędów, nieścisłości językowych.

Antyweb: Aplikacje mobilne? Czy będą dostępne, kiedy i na jakie systemy mobilne?

Dynado: Mobile jest oczywistą oczywistością i chcielibyśmy mieć rozwiązania na wszystkie najpopularniejsze platformy. Ale pisanie wersji mobilnych jest zaplanowane dopiero po skończeniu systemu oraz pozyskaniu inwestora. Mamy kilka ciekawych propozycji od globalnych VC. Niestety mimo szczerych chęci i lokalnego patriotyzmu, rozmowy z polskimi VC były zupełnie bezowocne.

Antyweb: Cennik? Jakie przewidujecie ceny, jakie pakiety i jakie podstawowe funkcjonalności będą posiadały poszczególne pakiety (ilość dostępnego miejsca, liczba użytkowników itp)?

Dynado: Obecnie zakładamy jedną cenę dla każdego konta. 19USD/miesiąc/user. Nie chcemy tworzyć sztucznie różnych ograniczanych wersji, chcemy by cennik był przejrzysty, a funkcjonalności na każdym koncie pełne. Natomiast każda firma ma możliwość dodatkowego tworzenia nieograniczonej liczby kont freelancerskich. Konta takie maja ograniczoną funkcjonalność, pojemność i służą do tego, by móc wystawiać taski dowolnej osobie, która nie jest pracownikiem. Dzięki temu wszelkie zadania, projekty, nawet te powiązane częściowo z osobami spoza firmy, można mieć uporządkowane, zaplanowane i oszacowane kosztowo.

Antyweb: Jakich zmian, udoskonaleń i poprawek możemy spodziewać się w samej aplikacji w najbliższej przyszłości?

Dynado: Już w przyszłym tygodniu będzie nowa wersja. Zmiany to przede wszystkim lepsze polskie tłumaczenia, poprawki zauważonych bugów, parę poprawek stabilności i szybkości. W dalszej perspektywie system będzie dostępny w 2 wersjach. Pierwszy jako typowy SaaS, a drugi do postawienia na własnych serwerach, to opcja dla tych, którzy z rożnych przyczyn nie chcą trzymać tego w chmurze. Mamy też już bardzo mocno rozwiniętego CRM-a, ale w ogóle nie jest uaktywniony, wymaga dopracowania, głównie UI/UX. Obecnie bardzo mocno pracujemy nad helpami i samouczkami, bo bez tego może być ciężko się połapać. Do tego chcemy dorobić tez całe opracowania, uczące ludzi jak szybciej i lepiej pracować używając tego narzędzia. Czyli chcemy dać nie tylko system, ale też know-how, wynikający z naszych biznesowych doświadczeń, a i powodów, dla których to w ogóle piszemy.

Antyweb: Ostatnie pytanie, czy udostępnicie jakąś paczkę wcześniejszego dostępu dla naszych Czytelników. Może jakąś podstronę, gdzie określona ich liczba będzie mogła założyć na niej konto:). Udało się tak zrobić z EveryDay oraz z BamBam!

Dynado: Tak, oczywiście - zapraszamy wszystkich Czytelników Antyweb do testowania i podzielenia się swoimi wrażeniami. Będziemy je śledzić na bieżąco - https://www.dynado.com/usr/antyweb/.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu