Znacie AudioTrip? Najwyższa pora, żeby nadrobić zaległości. Polski startup zaczyna bowiem odnosić zauważalne sukcesy na europejskich imprezach, a to p...
Znacie AudioTrip? Najwyższa pora, żeby nadrobić zaległości. Polski startup zaczyna bowiem odnosić zauważalne sukcesy na europejskich imprezach, a to przekłada się na środki niezbędne do dalszego rozwoju. Czym jest AudioTrip, w jaki sposób przykuwa uwagę inwestorów i dlaczego warto się nim interesować?
AudioTrip to usługa, która, która łączy w sobie audioprzewodniki turystyczne z mobilnymi technologiami. Instalujemy aplikację na telefonie, pobieramy miejsce, które chcemy zwiedzić (w bazie znajduje się blisko 100 różnych lokalizacji), a następnie cieszymy się komunikatami i opowieściami w słuchawkach opisującymi miejsca, do których dotrzemy. Całość jest w pełni zautomatyzowana i nie wymaga dodatkowych ingerencji, jak wskazywanie swojej lokalizacji czy ręczne wywoływanie komunikatów. Wystarczy, że smartfon wskaże aplikacji nasze położenie.
Zalety takiego rozwiązania są wymierne. Całość działa offline, a więc możemy pobrać przewodniki jeszcze przed opuszczeniem domu. Mapa wskaże naszą pozycję i nie pozwoli się zgubić, sugerując najbliższe atrakcje w pobliżu. Wszystko to dopełnią dodatki w postaci historii i ciekawostek odtwarzanych w trakcie przemieszczania się z jednego punktu do drugiego czy zdjęcia i opisy.
Dlaczego piszę o tym teraz? Teoretycznie AudioTrip nie jest usługą nową i istnieje już ładny kawałek czasu. Twórcy pochwalili się jednak właśnie dużym sukcesem podczas imprezy Startup Rally - jednej ze znaczących europejskich tego typu inicjatyw:
Impreza mająca na celu przenikanie barier i budowanie powiązań pomiędzy społecznościami startupowymi z 9 europejskich miast. Na przestrzeni 19 dni „wyścig” przejeżdża przez Londyn, Amsterdam, Hamburg, Berlin, Pragę, Wiedeń, Monachium, Zurych i Paryż, dając startupowcom szansę zaprezentowania swoich pomysłów przed lokalnymi aniołami biznesu i przedstawicielami wiodących funduszy venture capital.
AudioTrip startował w rywalizacji w Pradze, gdzie pokonał 7 konkurentów, zgarniając nie tylko miano najlepszego startupu, ale również specjalną nagrodę od Microsoft Ventures. W rezultacie Polacy zgarnęli 10 tys. dolarów na usługi Amazon Web Services. Jak tłumaczy Maciej Frankowicz, Business Developer w AudioTrip:
Nie było łatwo. Choćby dlatego, że w finale prezentowały się startupy z docenianego ostatnio obszaru „Big Data” czy najpopularniejsza aplikacja taksówkowa w Czechach. Każdy z nas dostał bardzo konstruktywną opinię zwrotną, co nie jest typowe dla tego typu konkursów. Ciekawym doświadczeniem jest możliwość porównania na co zwracają uwagę inwestorzy w różnych krajach i zauważyć, że ich upodobania mogą bardzo różnić się od tego, do czego jesteśmy przyzwyczajeni w Polsce.
Reklama
Startup Rally pojawi się jeszcze w Paryżu i Londynie, gdzie Polacy również będą mieli swoje szanse. Jest to o tyle ciekawe wydarzenie, gdyż prezentowane tutaj usługi nawet w przypadku braku zainteresowania na którymś z rynków, mają szansę na odniesienie globalnego sukcesu na innych. Przy okazji to okazja do poznania preferencji oraz gustów inwestorów z różnych zakątków Europy. Warto dodać, że za rok Startup Rally ma również zawitać do Krakowa.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu