VOD

ShowMax 2 m-ce po debiucie w Polsce może się pochwalić rozpoznawalnością na poziomie 35%

Grzegorz Ułan
ShowMax 2 m-ce po debiucie w Polsce może się pochwalić rozpoznawalnością na poziomie 35%
Reklama

Serwisów VOD przybywa, rośnie też ich rozpoznawalność w naszej przestrzeni internetowej. Prawdopodobnie sporą zasługę w tym miał debiut Netfliksa w zeszłym roku w Polsce, który to też skusił ostatnio innego dostawcy usług SVOD, ShowMax do spróbowania swoich sił w naszym kraju.

MEC podesłał nam właśnie wyniki badań polskiej sceny SVOD, z którego wynika, że już ponad połowa polskich internautów rozponaje markę Netfliksa (60% wśród osób, którym zdarza się płacić za treści wideo w internecie). Zadziwijająco dobrze radzi sobie ShowMax, który przecież debiutował w Polsce niespełna dwa miesiące temu 35% i 40% wśród płacących.

Reklama

Myślę, że na taką popularność miała wpływ duża kampania reklamowa towarzysząca premierzez ShowMax w Polsce, praktycznie na każdej stronie, na którą wchodziłem widziałem ich reklamy i zapowiedzi premier. Nie bez znaczenia była też dostępność polskiego kontentu od samego początku. Osobiście podoba mi się też wykonanie samego serwisu jak i aplikacji mobilnej, choć zdecydowanie brakuje dopracowania współpracy z Chromecastem, jako jedyny serwis, obok Netfliksa i HBO GO, nie obsługuje przesyłania napisów na TV.

Co do popularności HBO GO, najdłużej z tej trójki funkcjonuje na polskim rynku, więc nie dziwi rozpoznawalność na poziomie 61%, mimo, że nadal dostępny jest tylko w pakiecie u polskich operatorów, na co często też narzekacie w komentarzach pod naszymi wpisami.

Jednak jakby spojrzeć na listę tych operatorów, nie jest ona mała, a z pewnością wielu z Was ma jakieś usługi u któregoś z nich. Ja płacę 20 zł za HBO GO w Plusie, więc nie musi być to wcale usługa stricte telewizyjna, dopłacam do usługi internetu mobilnego, którego i tak potrzebowałem w domu.

W wynikach przesłanego badania porównano też odwiedzalność serwisów Netfliksa i Showmax w miesiącu luty, odpowiednio 700 tys. i 2,1 mln realnych użytkowników, ale póki badania Megapanelu nie będą uwzględniały ruch w aplikacjach mobilnych, takie porównania mijają się z celem.

Dalej mamy wyszczególniony odsetek płacących za treści wideo w sieci. Cieszy spory wzrost skłonności polskich internautów do płacenia za długie treści wideo, jak filmy, czy seriale. W porównaniu do lat 2015-2016, kiedy to tylko 1/4 deklarowała, że zdarza im się płacić za oglądanie w internecie, obecnie jest to już 35%. Odsetek ten uwzględnia wszystkie formy płatności, zarówno za odcinek jak i w systemie abonamentowym.

Najchętniej płacą internauci z przedziału wiekowego 18-34, co do płci - nieznacznie kobiety wyprzedzją mężczyzn. Wciąż niewielki odsetek (kilka procent) deklaruje, że głównie korzysta z płatnych serwisów, ale myślę, że niedługo się to zmieni, jeśli ustawa abonamentowa przejdzie w planowanej formie.


MEC zrealizował badanie na próbie 1000 internautów w wieku 18+ w dniach 14-15 marca 2017 r. metodą CAWI.
Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama