31

Zestawienie połączenia HBO GO, ShowMax oraz Netflix z Chromecast

Od jakiegoś czasu dzielicie się z nami wiadomościami na Facebooku czy w komentarzach pod wpisami o HBO GO, że macie regularne problemy w tym serwisie, aby streamować filmy na TV poprzez Chromecasta.

Potwierdzam to, korzystam z HBO GO w połączeniu z Chromecastem i co jakiś czas są z tym połączeniem problemy. Trochę trzeba się z tym nagimnstykować i to zarówno w opcji przez Google Chrome jak i z poziomu aplikacji mobilnej aby uruchomić film na TV. Dwa razy zgłaszałem problem do HBO GO, po jakimś czasie znikał, by pojawić się znowu z innego powodu.

Od jakiegoś czasu korzystam z testowego okresu na Netfliksie i ShowMax, postanowiłem więc sprawdzić jako to działa u całej trójki.

Zanim jednak przejdę do opisania procesu streamowania obrazu na TV w tych serwisach, muszę zwrócić wcześniej uwagę na różnicę w konstrukcji serwisu, który w HBO GO jest zdecydowanie mało intuicyjny i mało przyjazny dla użytkownika w porównaniu z pozostałą dwójką.

Pierwsza rzecz jaką zwykle robię to kontynuuje oglądanie rozpoczętych seriali. Jaka jest ścieżka dostępu do tych pozycji na Netfliksie i ShowMax? Od razu na głównej mamy odpowiednią kategorię. W przypadku tego pierwszego, już na ekranie wyboru profilu mamy 3 ostatnie filmy, a po wejściu do serwisu musimy tylko parę razy przeskrolować myszką, by dojść do kategorii „Oglądaj dalej”, chyba, że dodaliśmy film do swojej listy, to będzie na samej górze.

ShowMax pokazuje jako pierwszą pozycję listę rozpoczętych filmów czy seriali.

Kliknij i wybieraj spośród tysięcy polskich i zagranicznych filmów i seriali w Showmax!

HBO GO z kolei ma tę opcję schowaną głęboko w menu. Przez pierwsze tygodnie korzystania myślałem, że jej w ogóle nie ma. Dopiero po jakimś czasie się do tego dokopałem, zresztą przypadkowo. A więc wchodzimy na stronę główną:

Nie ma nic spersonalizowanego pod użytkownika, więc rozwijamy menu, w głównym menu nie ma nic.

Ale widać światełko w tunelu – Moje HBO:

Już jesteśmy bliziutko, jeszcze jeden klik na Rozpoczęte i jesteśmy w domu. Przy czym na tej liście są wszystkie rozpoczęte pozycje łącznie z tymi, które obejrzałem do końca. Wiąże się to pewnie z tym, że HBO GO za obejrzany film uznaje pozycję, którą się obejrzało do ostatniej sekundy. Konkurenci rozpoznają zamknięcie filmu na napisach i przy kolejnym uruchomieniu serialu rozpoczynają emisję od razu od kolejnego odcinka. Poza tym panuje tu całkowita losowość, Giganci ze stali i Noc żywej Deb oglądałem i przerwałem oglądanie po kilkudziesięciu minutach, a paska postępu nie ma, odtwarzanie zaczyna się więc od początku.

Współpraca Netfliksa z Chromecast

Zacznijmy od aplikacji mobilnej. Uruchamiam aplikację, mam ostatnie filmy pod ręką, klikam ikonę połączenia – łączenie z Chromecastem 7 sekund, uruchamiam film, ładowanie 10 sekund i już oglądam.

W Google Chrome. Uruchamiam film, klikam ikonę połączenia z Chromecastem – błyskawiczne połączenie i od razu ładowanie filmu – 10 sekund i oglądam film.

Współpraca ShowMax z Chromecast

W przypadku ShowMax w aplikacji mobilnej, zarówno połączenie z Chromecastem jak i samo uruchomienie filmu zajęło po 13 sekund, czyli łącznie prawie pół minuty.

Minusem ShowMax jest to, że nie przesyła napisów na telewizor przy połączeniu przez Chromecast.

W przeglądarce identycznie, 26 sekund na połączenie z Chromecast i załadowanie filmu. Tu również nie wyświetla napisów, gdzie w przeglądarce automatycznie je ładuje.

Masz Chromecasta? Showmax jest na wyciągnięcie ręki. Jedynie za 19,90 PLN miesięcznie!

Współpraca HBO GO z Chromecast

W aplikacji mobilnej trwało to łącznie z odszukaniem filmu prawię minutę. Na zrzutach będzie widać, że gdzieś ze dwie minuty, gdyż robiłem zdjęcie TV. Po uruchomieniu aplikacji i połączeniu z Chromecastem nie skutkuje to od razu po uruchomieniu filmu ładowaniem go na TV.

Po uruchomieniu filmu, nadal odtwarza go tylko na telefonie.

A na telewizorze mamy informację: Ready to cast.

Dopiero ponowne kliknięcie ikony Chromecasta skutkuje załadowaniem filmu na TV.

W przeglądarce nie wiedzieć czemu pasek postępu wrócił mi do początku filmu, mimo, że rozpoczynałem z poziomu menu Rozpoczęte, niemniej całość, czyli połączenie z Chromecastem i załadowanie filmu trwało 20 sekund, nie licząc dotarcia do rozpoczętego filmu.

Za najszybszą, a zarazem najbardziej intuicyjną uważam aplikację mobilną i przeglądarkową wersję Netfliksa, ShowMax również nie musi się czego wstydzić (prócz braku napisów na TV, ale to może tylko u mnie ten problem występuje), co do HBO GO, mimo, że zestawienie połączenia z Chromecastem nie sprawia już problemów, pomijając zerowanie wcześniej obejrzanego fragmentu filmu, wiele do zrobienia mają w kwestii dopracowania UX pod użytkownika.

Oglądaj Showmax na ekranie telewizora, komputera i komórki. Kliknij!