Felietony

Podbij.pl pozyskał inwestora i idzie na NewConnect

Grzegorz Marczak
Podbij.pl pozyskał inwestora i idzie na NewConnect
Reklama

O podbij.pl przez dłuższy czas ostatnio nic nie było słychać, nawet newslettery który początkowo dość regularnie wysyłali ostatnio przestały przychod...

O podbij.pl przez dłuższy czas ostatnio nic nie było słychać, nawet newslettery który początkowo dość regularnie wysyłali ostatnio przestały przychodzić (no chyba, że wpadły mi do spamu). W każdym razie wydawało się, że koncepcja która jeszcze dwa lata temu była hitem w polskim internecie przeżywa teraz kryzys. Okazuje się jednak, że Podbij.pl znalazło inwestora - jest nim firma LST CAPITAL S.A, która wraz z towarzyszącymi podmiotami zapłaciła 350 tysięcy złotych za pond 41% udziałów w podbij.pl. Docelowy plan jest taki aby wprowadzić podbij.pl na NewConnect.
Reklama

Jeśli ktoś nie spotkał się z serwisami typu podbij.pl przypomnę pokrótce zasadę działania. Otóż zabawa jest bardzo prosta, każdy przedmiot wystawiany jest do licytacji z ceną początkową 0 PLN, podbijać możemy np. o 10 groszy, podbicie w serwisie kosztują nas np 1,22 PLN. Czyli niezależnie od tego czy wylicytujemy dany przedmiot czy nie tracimy 1,22 razy ilość podbić. Co jest jeszcze bardziej sprytne każde podbicie przedłuża aukcję o 20 sekund. Wygrywa ten który podbił ostatni raz przed upływem czasu aukcji. Oczywiście powstało też wiele wariantów gry, w który podbicia są tańsze lub reguły nieco inne od opisanej powyżej.

Wracając jednak do inwestycji w Podbij.pl - szczerze mówiąc byłem zaskoczony kwotą inwestycji w stosunku do ilości przejętych udziałów w firmie. Oznaczać to może, że faktyczne Podbij.pl przeżywa ciężkie czasy i możliwe, że pomysł na akcję za grosz został już wyeksploatowany w naszym internecie. Niezależnie od stanu obecnego inwestor i właściciel serwisu mają teraz skupić się na rozwoju serwisu oraz poprawie rentowności biznesu, dopiero następnym krokiem ma być wprowadzenie firmy na NewConnect.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama