Zacznę od tego, że Poczta Polska rzadko kiedy wzbudza u mnie pozytywne uczucia – zazwyczaj po wizycie w placówce tej instytucji zastanawiam się, jak t...

Zacznę od tego, że Poczta Polska rzadko kiedy wzbudza u mnie pozytywne uczucia – zazwyczaj po wizycie w placówce tej instytucji zastanawiam się, jak to może funkcjonować. Odpowiedzi jeszcze nie znalazłem, nadal będę wytężał szare komórki. Tymczasem wspomnę o zmianie na lepsze (owszem, mówimy o tej samej firmie) – okazuje się, że rodzima poczta wprowadziła ciekawą usługę, która może przypaść ludziom do gustu.
Być może część z Was korzystała już z usług oferowanych na stronie neoKartka.pl. Serwis należący do Poczty Polskiej wystartował na początku tego roku i ma w sobie łączyć tradycję oraz nowoczesność. W jaki sposób? Użytkownik serwisu za pośrednictwem Internetu wysyła kartkę pocztową, która następnie jest drukowana i dostarczana przez listonosza pod wskazany adres. Nie trzeba zatem martwić się o zakup kartki (i znaczka rzecz jasna) w sklepie, kiosku czy na poczcie, a można komuś zrobić sporą niespodziankę. Dorzucę jeszcze cytat ze strony neoKartka.pl:
Wystarczy, że wybierzesz jeden z dostępnych na neoKartka.pl wzorów kartek pozostawiając zaproponowane, predefiniowane życzenia lub wpisując swój własny tekst. Następnie musisz uzupełnić dane adresata i… kliknąć przycisk „Płacę” . W tym momencie zostaniesz przeniesiony do bezpiecznego serwisu płatności elektronicznych, gdzie będziesz mógł wybrać dogodną dla Ciebie formę płatności. Po potwierdzeniu płatności kartka zostanie wydrukowana w dużym formacie - A5 (21 cm x 14,8 cm), a odbiorca otrzyma ją do swojej domowej skrzynki pocztowej.
Chyba wszystko jest już jasne (warto wspomnieć, że korzystanie z usługi nie wymaga logowania się w serwisie). Ten pomysł jest całkiem niezły, ale dużo bardziej przypadło mi do gustu jego rozwinięcie: neokartka w wersji mobilnej. Wystarczy ściągnąć odpowiednią aplikację z Google Play i zainstalować ją na swoim smartfonie (póki co tylko dla systemu Android – z czasem mają się pojawić wersje na inne platformy oraz na tablety). Użytkownik robi zdjęcie telefonem, z pomocą oprogramowania odpowiednio je obrabia, dołącza tekst i gotowe – wystarczy zapłacić i oryginalna pocztówka trafia do adresata. Warto dodać, że neokartka może być wysłana do kilku odbiorców, a za sprawą lokalizacji GPS dowiedzą się oni, skąd ją nadano.
Opcja wysyłania gotowej kartki z komputera była ciekawa, ale jakoś do mnie nie przemawiała – mało w tym finezji i osobistego akcentu. Nowe rozwiązanie, w którym można wykorzystać zdjęcie zrobione przed chwilą nad morzem/w górach/w fajnym lokalu albo na imprezie ze znajomymi, prezentuje się znacznie atrakcyjniej. Przyznam szczerze, iż nie pamiętam, kiedy ostatni raz wysyłałem do kogoś kartkę pocztową (z otrzymywaniem wcale nie jest lepiej) i zaczynam trochę tego żałować, bo taka przesyłka może poprawić humor i pozostaje w pamięci na dłużej niż SMS, wpis na FB czy mail.
Jednocześnie z tymi doniesieniami pojawiają się informacje na temat kolejnych usług. Mowa o e-znaczku oraz liście hybrydowym. O ile ten pierwszy pomysł brzmi całkiem sensownie (można kupić znaczek w Sieci i wydrukować go osobno lub na kopercie), o tyle nie widzę potencjału w liście hybrydowym (wysyłany przez Internet, dostarczany do rąk adresata). Ważne jednak, że w Poczcie coś się dzieje i gigant próbuje jakoś reagować na zmiany zachodzące na rynku. Działania spóźnione przynajmniej o kilka lat, ale dobrze, że w końcu biorą sprawy w swoje ręce.
Źródło grafiki: Poczta Polska Usługi Cyfrowe
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu