Facebook nie jest starą firmą, a mimo to jego logo zdążyło wryć się w ludzkie umysły, stało się częścią kultury masowej. Słyszysz nazwę serwisu i w gł...
Facebook nie jest starą firmą, a mimo to jego logo zdążyło wryć się w ludzkie umysły, stało się częścią kultury masowej. Słyszysz nazwę serwisu i w głowie pojawia się napis. Logo, które znamy, powstało przed dekadą, teraz firma postanowiła je zmienić. A właściwie zmodernizować - to słowo lepiej pasuje do procesu, jaki zafundował sobie amerykański gigant.
Czy Facebook mógłby dzisiaj totalnie zmienić swoje logo, zrobić to, co w przeszłości fundowały sobie inne firmy technologiczne, np. Sony czy LG? Mógłby. Tylko czy to jest mu potrzebne i czy dobrze wyszedłby na takiej zmianie? Odpowiedź nie jest tak oczywista. Lepiej nie kombinować i nie przeprowadzać takich eksperymentów. Totalną zmianę odpuszczono, ale wzięto się za kosmetykę. Przyznam, że początkowo nie zauważałem różnic. Dopiero gdy obie wersje stoją obok siebie lub nakłada się jedną na drugą, widać zmiany,
Największa polega na wprowadzeniu nowego, innego "a". Jednocześnie zaokrąglono "o" i "e", w oczy rzuca się majstrowanie przy literze "b". Poprawiono wszystkie litery, jedne bardziej, drugie mniej. Zmieniła się firma, więc i logo uległo zmianie. Nie wiem, czy ten ruch był potrzebny, ale nie jestem specjalistą w tej materii. Zdaję sobie przy tym sprawę z tego, że nad nowym logo musiał pracować sztab ludzi, projekt opracowywano pewnie dłużej niż kilka godzin, nie kosztowało to 100 dolarów. Tu w grę wchodzi przecież "filozofia firmy i jej symbolu"...
Nowe logo będzie niedługo wdrażane, podejrzewam, że większość ludzi nie zauważy różnicy. Dyskusje na temat odświeżania podejmą pewnie specjaliści i osoby zainteresowane takimi wątkami. Dla pozostałych sprawa nie istnieje. I nie będzie istniała do momentu kolejnej zmiany. O ile do niej dojdzie i różnica będzie się szybko rzucać w oczy.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu