Telekomy

Play zwiększył liczbę abonamentów, jednak klienci prepaidowi nadal uciekają do konkurencji

Grzegorz Ułan
Play zwiększył liczbę abonamentów, jednak klienci prepaidowi nadal uciekają do konkurencji
8

Play pochwalił się swoimi wynikami za I kwartał 2018 roku. Chwalić się jest czym, bo nadal ogólna baza klientów jest najwyższa w kraju u tego operatora, która to na koniec marca wyniosła 15,2 mln. Główny konkurent Orange natomiast miał ich 14,4 mln.

W Play zdecydowaną przewagę mają abonenci kontraktowi, którzy stanowią 63,2% ogólnej liczby klientów, co jest wzrostem o 2,7% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

Ważny element bazy to też wskaźnik CHURN, czyli odsetek odchodzących klientów. W przypadku klientów kontraktowych, odsetek ten podniósł się nieznacznie z poziomu 0,7% do 0,8%, a Play pozyskał w I kwartale 160 tysięcy abonentów netto. Gorzej to wygląda jeśli chodzi o klientów ofert na kartę wskaźnik ten jest niższy niż rok temu, ale nadal wysoki w porównaniu z abonamentowcami i na koniec I kwartału wyniósł 4,5%.

Mimo dalszego spadku klientów z kartami prepaid nadal jest to element, który robi Play przewagę nad Orange. Na koniec I kwartału 2018 roku Play miał klientów kontraktowych w liczbie 9,6 mln, a Orange 9,7. Natomiast w kartach prepaid Play miał ich 5,6 mln a Orange 4,6 mln. Łącznie więc Play ma obecnie 15,2 mln klientów, a Orange 14,4 mln.

Jeśli chodzi o wyniki finansowe, Play odnotował przychody na poziomie 1,6 mld zł, a dochód netto wyniósł prawie 153 mln zł, co było znacznym wzrostem w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, gdzie netto wyszło jedyne 18.5 mln.

Jørgen Bang-Jensen, Prezes Play:

Pierwszy kwartał 2018 r. był zadowalający dla Play pod względem operacyjnym. Odnotowaliśmy stabilizację średniego przychodu na użytkownika (ARPU), co wraz ze wzrostem bazy abonentów kontraktowych przełożyło się na wzrost przychodów z usług o 6,4% rok-do-roku. Pomimo negatywnego wpływu regulacji RLAH, wygenerowaliśmy wysoki wynik netto w kwocie 153 mln zł, co stanowi wzrost o >>100% w porównaniu z I kw. 2017 r. Z powodzeniem zwiększyliśmy udział klientów kontraktowych w naszej bazie do poziomu 63,2%, co jest zgodne silnym zaangażowaniem Spółki w proces budowania wartości bazy klientów.

Źródło: inf. prasowa

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu