Telekomy

Play zwiększył liczbę abonamentów, jednak klienci prepaidowi nadal uciekają do konkurencji

Grzegorz Ułan
Play zwiększył liczbę abonamentów, jednak klienci prepaidowi nadal uciekają do konkurencji
Reklama

Play pochwalił się swoimi wynikami za I kwartał 2018 roku. Chwalić się jest czym, bo nadal ogólna baza klientów jest najwyższa w kraju u tego operatora, która to na koniec marca wyniosła 15,2 mln. Główny konkurent Orange natomiast miał ich 14,4 mln.

W Play zdecydowaną przewagę mają abonenci kontraktowi, którzy stanowią 63,2% ogólnej liczby klientów, co jest wzrostem o 2,7% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

Reklama

Ważny element bazy to też wskaźnik CHURN, czyli odsetek odchodzących klientów. W przypadku klientów kontraktowych, odsetek ten podniósł się nieznacznie z poziomu 0,7% do 0,8%, a Play pozyskał w I kwartale 160 tysięcy abonentów netto. Gorzej to wygląda jeśli chodzi o klientów ofert na kartę wskaźnik ten jest niższy niż rok temu, ale nadal wysoki w porównaniu z abonamentowcami i na koniec I kwartału wyniósł 4,5%.

Mimo dalszego spadku klientów z kartami prepaid nadal jest to element, który robi Play przewagę nad Orange. Na koniec I kwartału 2018 roku Play miał klientów kontraktowych w liczbie 9,6 mln, a Orange 9,7. Natomiast w kartach prepaid Play miał ich 5,6 mln a Orange 4,6 mln. Łącznie więc Play ma obecnie 15,2 mln klientów, a Orange 14,4 mln.

Jeśli chodzi o wyniki finansowe, Play odnotował przychody na poziomie 1,6 mld zł, a dochód netto wyniósł prawie 153 mln zł, co było znacznym wzrostem w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, gdzie netto wyszło jedyne 18.5 mln.

Jørgen Bang-Jensen, Prezes Play:

Pierwszy kwartał 2018 r. był zadowalający dla Play pod względem operacyjnym. Odnotowaliśmy stabilizację średniego przychodu na użytkownika (ARPU), co wraz ze wzrostem bazy abonentów kontraktowych przełożyło się na wzrost przychodów z usług o 6,4% rok-do-roku. Pomimo negatywnego wpływu regulacji RLAH, wygenerowaliśmy wysoki wynik netto w kwocie 153 mln zł, co stanowi wzrost o >>100% w porównaniu z I kw. 2017 r. Z powodzeniem zwiększyliśmy udział klientów kontraktowych w naszej bazie do poziomu 63,2%, co jest zgodne silnym zaangażowaniem Spółki w proces budowania wartości bazy klientów.

Reklama

Źródło: inf. prasowa

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama