Blue Media, a właściwie to już Autopay opublikował wyniki swojego najnowszego badania "Finanse w czasach inflacji", z których możemy wyciągnąć ciekawe wnioski odnoszące się do preferowanych form płatności Polaków za zakupy w sieci.

Wyniki tego badania pokazują dokładnie, jak pandemia wpłynęła na zmianę tych preferencji. Jeszcze w 2019 roku aż 47% rodaków jako preferowaną formę płatności za zakupy w sieci wskazywało płatności za pobraniem, ale już rok później, czyli w rok wybuch pandemii odsetek ten gwałtownie się załamał do poziomu 23%.
W to miejsce zyskały internetowe bramki płatnicze i BLIK. Ten ostatni jednak tak mocno rósł z roku na rok, iż w tym roku, już ze sporą przewagą jest najpopularniejszą formą płatności w sieci, którą to wybiera przeszło połowa wszystkich kupujących przez internet.
Wojciech Murawski, Członek Zarządu i Dyrektor Komercjalizacji Blue Media (wkrótce Autopay):
Obserwujemy, jak użytkownicy we wszystkich grupach wiekowych coraz sprawniej poruszają się po cyfrowym świecie, eksperymentują, porównują, wyrabiają nawyki zakupowe, w szczególności w obszarze płatności. Polscy e-konsumenci są świadomi i wymagający - od sklepów chcą rozwiązań maksymalnie wygodnych i upraszczających ich doświadczenie zakupowe.
Co jednak się stało, że rok temu gwałtownie zmalała popularność bramek płatniczych na rzecz samego BLIKA?
--
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Autopay przez pracownię badawczą SATISFACE w marcu 2023 r. na reprezentatywnej grupie 1055 osób metodą CAWI.
Źródło: Blue Media (Autopay).
Stock Image from Depositphotos.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu