Wiadomość, że Poczta Polska wprowadziła we wszystkich swoich placówkach płatności kartą ucieszyła nas wszystkich. Może się jednak okazać, że jeszcze czas jakiś będzie to problem dla wielu klientów.

Serwis Cashless dostał od jednego ze swoich czytelników informację, że jego bank pobrał prowizję za transakcję bezgotówkową, której dokonał w jednej z placówek pocztowych.
Problemem okazują się tu kody MCC w terminalach pocztowych, które identyfikują transakcje jako wypłatę gotówki. Osobiście podejrzewam, że to zaszłość sprzed kilku lat jeszcze. Sam się z tym spotkałem kiedyś w jednej z placówek pocztowych, kiedy chciałem opłacić przesyłkę kartą. Owszem można było, ale w dość dziwnej formie - najpierw pani w okienku wprowadziła kartę do terminala, wybiła żądaną kwotę i wypłaciła mi ją z kasy gotówką, którą później dopiero uregulowałem należność.
Wydawało mi się, że z chwilą oficjalnego wprowadzenia płatności kartowych problem ten został rozwiązany, ale okazuje się, że nie we wszędzie i niektóre banki w swoich tabelach opłat i prowizji dokładnie definiują wręcz, że transakcje realizowane na Poczcie Polskiej są obarczone prowizją.
Tak więc, jeśli planujecie korzystać z płatności kartowych na poczcie, sprawdźcie uprzednio w swoim banku, czy czasem nie będziecie musieli uiścić prowizji za taką transakcję.
Aktualizacja 25.11
Dostaliśmy od rzecznika Poczty Polskiej, Zbigniewa Baranowskiego komentarz w przedmiotowej sprawie, publikujemy go poniżej w całości:
Komentarz do sugestii portalu cashless dotyczących prowizji
W odniesieniu do opublikowanych w dniach 24-25.11 artykułów, w tym materiału portalu cahless.pl o niby niewłaściwy kodzie transakcji płatniczych przekazywanych przez Pocztę i w konsekwencji naliczanej z tego tytułu przez Bank prowizji informujemy, że Poczta Polska wraz z agentem rozliczeniowym oraz organizacją płatniczą zbadała dokładnie sytuację opisaną w ww. artykule. Wyjaśniamy, że agent rozliczeniowy wykorzystuje właściwy kod MCC do realizacji transakcji płatniczych w placówkach pocztowych. W oparciu o ten sam kod, agent rozliczeniowy procesuje miesięcznie ok. 100 tys. transakcji płatniczych u innych niż Poczta akceptantów. Transakcje te są traktowane przez banki jako transakcje bezgotówkowe i nie powinny być obciążane prowizją dla klienta. Przedmiotowa kwestia została potwierdzona przez agenta rozliczeniowego i organizację płatniczą.
Klienci, którzy zostali obciążeni przez Bank prowizją z tytułu płatności kartą w Poczcie Polskiej powinni przedmiotową kwestię zgłaszać do swojego banku.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu