Motoryzacja

Platforma Mercedes EVA z nowego EQSa zapewni nawet 770 km zasięgu

Kamil Pieczonka
Platforma Mercedes EVA z nowego EQSa zapewni nawet 770 km zasięgu
0

Mercedes EQS oficjalnie zostanie zaprezentowany za kilka dni, ale już teraz odkrywane są kolejne karty. Jakiś czas temu pisałem o nowym wnętrzu, teraz możemy zapoznać się z nową platformą - EVA, która będzie zasilała także inne elektryczne auta tego producenta.

Mercedes EQS z zasięgiem nawet 770 km

Wiemy już jak wygląda wnętrze EQS, teraz przyszła kolej na pierwsze zdjęcia całej konstrukcji choć jeszcze w kamuflażu. Pełna prezentacja będzie miała miejsce za tydzień, 15 kwietnia, ale dzisiaj Mercedes zdradził na jakiej platformie powstanie flagowa, elektryczna limuzyna. EVA to projekt stworzony od początku z myślą o autach elektrycznych, dotychczas firma korzystała z przeprojektowanych platform spalinowych. Dlatego jej możliwości mają być znacznie większe i pozwolą konkurować z najlepszymi samochodami w tym segmencie.

Podstawowy model EQS 450+ będzie wyposażony w jeden silnik napędzający tylną oś o mocy 333 KM i momencie obrotowym 568 Nm. W EQS 580 4MATIC znajdziemy już natomiast dwa silniki, napęd na wszystkie koła i sumaryczną moc układu na poziomie 523 KM (855 Nm momentu obrotowego). Oba samochody będą w stanie rozpędzić się maksymalnie do ograniczonej elektronicznie prędkości 210 km/h. Dostępne będą też z dwoma różnymi pakietami baterii, mniejszy ma pojemność 90 kWh, a większy aż 107,8 kWh. W tym drugim przypadku to nawet więcej niż Tesla Model S w topowej odmianie, dlatego nie powinien dziwić zasięg EQS. Mercedes szacuje, że jego limuzyna będzie w stanie przejechać nawet 770 km.

Mercedes chwali się też, że zastosował wiele rozwiązań, które mają wpłynąć na poprawę zasięgu. Poza niskim współczynnikiem oporu powietrza (0,22 Cd) mamy też bardzo wydajny system odzyskiwania energii, który może zasilać baterie z mocą nawet 290 kW i doprowadzić do całkowitego zatrzymania samochodu. Poziomów rekuperacji jest 3, a można je zmieniać przy pomocy łopatek przy kierownicy. Gorzej jest natomiast z ładowaniem, instalacja 400 V jest w stanie przyjąć maksymalnie 200 kW, więc ładowanie nie będzie zbyt szybkie, 300 km zasięgu można odzyskać w 15 minut. Samochód będzie wyposażony też w ładowarkę AC o mocy 22 kW. Więcej szczegółów poznamy za kilka dni.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu