YouTube

Płacisz albo oglądasz reklamy. YouTube blokuje ad-blockery

Patryk Koncewicz
Płacisz albo oglądasz reklamy. YouTube blokuje ad-blockery
Reklama

Google ma dość omijania treści marketingowych przy pomocy oprogramowania do blokowania reklam. YouTube rozpoznaje użytkowników i zachęca do wykupienia abonamentu.

YouTube konsekwentnie naciska na ostatnie bastiony osób wzbraniających się przed YouTube Premium, by te w końcu przełamały się i wykupiły abonament znoszący między innymi konieczność oglądania reklam. Najpierw spoty reklamowe stawały się coraz dłuższe, później zniknęła opcja ich pominięcia, a teraz gigant wdrożył narzędzie wykrywające oprogramowanie blokujące reklamy. Chcesz oglądać wideo bez kilkunastosekundowych filmików od reklamodawców? Cóż, musisz wyłożyć pieniądze na stół.

Reklama

Koniec z kombinowaniem – płać albo oglądaj reklamy

Google coraz nachalniej zaczyna podchodzić do kwestii reklam na YouTube, nie mówiąc już o próbach omijania treści marketingowych, które dotychczas wiązały się z dość prostym rozwiązaniem w postaci zainstalowania ad-blockera. Dotychczas, bo serwis streamingowy już takie oprogramowanie wychwytuje i natychmiast wita widza ekranem informacyjnym.

YouTube przekonuje w nim, że dzięki reklamom miliardy na całym świecie użytkowników mogą korzystać z serwisu, ale nie oszukujmy się – chodzi o gigantyczne pieniądze, trafiające do kieszeni Google. Mowa tutaj o narzędziach takich jak AdBlock czy uBlock Origin – te w obliczu nowych rozwiązań stają się nieskuteczne YouTube proponuje zamiast tego wykupienie subskrypcji Premium, która oprócz wyeliminowania reklam wnosi także możliwość zapisywania treści na urządzeniach mobilnych czy słuchania audio w tle, podczas korzystania z innych aplikacji.

W Polsce YT Premium wiąże się z comiesięcznym wydatkiem wynoszącym 23,99 zł, lub 35,99 zł w wariancie rodzinnym dla 5 osób. Nasuwa się pytanie, gdzie leży granica? Czy niebawem Google zdecyduje się na reklamy tak długie, że dorównają one klasycznej telewizji, od którego YouTube miał nas wszystkich uratować?

Stock image from Depositphotos

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama