Bank PKO BP poinformował w oficjalnym komunikacie o nadchodzącej przerwie technicznej. Klienci, którzy planują korzystać z płatności w późnych porach w weekend powinni wziąc to pod uwagę.

Uwaga, klienci PKO Banku Polskiego powinni być gotowi na to, że w nocy z soboty na niedzielę, 3 sierpnia 2025 roku, planowana jest przerwa techniczna, która czasowo wyłączy najważniejsze funkcje bankowości mobilnej. W godzinach 01:00–02:00 niedostępna będzie zarówno aplikacja IKO, jak i iPKO biznes mobile. Oznacza to m.in. brak możliwości wykonywania płatności zbliżeniowych telefonem, korzystania z kodu BLIK oraz autoryzacji mobilnej.
Godzina bez aplikacji IKO i iPKO Biznes
Podczas godzinnej przerwy klienci nie będą mogli zalogować się do aplikacji IKO ani iPKO biznes mobile ani zatwierdzać operacji za pomocą mobilnej autoryzacji (zastąpią ją wiadomości SMS). Co więcej, wykonywanie płatności zbliżeniowych telefonem oraz potwierdzanie kodem BLIK również nie będzie możliwe.
Warto natomiast zauważyć, że mimo niedostępności aplikacji, klienci mogą spać spokojnie, gdyż karty płatnicze będą działać bez zakłóceń. Nie będzie zatem problemu z płatnościami zbliżeniowymi kartą, wypłatami gotówki w bankomatach i sklepach stacjonarnych. Nie będzie też problemu z zakupami internetowymi z użyciem 3D-Secure, ale z takim ograniczeniem, że autoryzacja będzie możliwa wyłącznie kodem SMS i PIN-em do karty.
Przedstawiciele PKO BP informują, że przerwa ma charakter planowanych prac serwisowych i została celowo zaplanowana na porę nocną, by zminimalizować niedogodności dla klientów.
Tego typu prace są niezbędne, by utrzymać wysoki poziom bezpieczeństwa oraz sprawności infrastruktury bankowej. Warto jednak wcześniej zaplanować wszelkie przelewy czy ważne operacje, które normalnie wykonywalibyśmy w nocy z 2 na 3 sierpnia – aby uniknąć frustracji lub opóźnień.
Grafika: Kamil Świtalski / Antyweb
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu