Od 1 października 2025 roku część klientów mBanku zostanie całkowicie odcięta od możliwości korzystania z aplikacji mobilnej. Dotyczy to użytkowników ...
mBank odcina klientów od aplikacji mobilnej. Część zostanie na lodzie

Od 1 października 2025 roku część klientów mBanku zostanie całkowicie odcięta od możliwości korzystania z aplikacji mobilnej. Dotyczy to użytkowników smartfonów Huawei wyposażonych wyłącznie w Huawei Mobile Services (HMS), czyli urządzeń, które nie mają usług Google i działają poza standardowym ekosystemem Androida.
Bank tłumaczy swoją decyzję brakiem możliwości dalszego rozwijania aplikacji na tę platformę oraz znikomą liczbą użytkowników, którzy jeszcze z niej korzystają.
„Zdecydowaliśmy, że nie będziemy dalej dostosowywać naszej aplikacji do oprogramowania Huawei HMS ze względu na to, że znikomy procent naszych klientów z niego korzysta”
– poinformował mBank w oficjalnym komunikacie.
Zmień telefon jeżeli nadal chcesz korzystać z aplikacji
Jedynym wyjście z tej sytuacji jest zmiana smartfona. Jak zaznacza bank, decyzja ma przede wszystkim podłoże bezpieczeństwa. Brak aktualizacji aplikacji na urządzeniach z HMS uniemożliwia implementację najnowszych poprawek oraz zabezpieczeń. To z kolei może prowadzić do potencjalnych zagrożeń dla użytkowników, dlatego mBank postanowił całkowicie zablokować działanie aplikacji mobilnej na tych urządzeniach.
„Nie będziemy mogli wdrażać poprawek dotyczących bezpieczeństwa, co może powodować, że korzystanie ze starej wersji aplikacji będzie ryzykowne. Aby uchronić przed tym naszych klientów, postanowiliśmy całkowicie zablokować działanie naszej aplikacji mobilnej na tych urządzeniach”
– informuje mBank.
Użytkownicy smartfonów Huawei z HMS od 1 października nie będą mogli:
zalogować się do aplikacji mobilnej mBanku,
Reklamakorzystać z mobilnej autoryzacji, co uniemożliwi np. zatwierdzanie przelewów wykonywanych przez serwis transakcyjny,
uzyskać jednorazowego dostępu do serwisu z niezaufanego urządzenia.
Reklama
Sam mBank zaleca klientom zmianę telefonu na urządzenie, które spełnia wymagania systemowe:
Android w wersji co najmniej 9.0,
iOS w wersji co najmniej 16.0.
Jeśli taka zmiana nie jest możliwa, bank radzi odłączyć aplikację mobilną od konta i przejść na autoryzację operacji za pomocą haseł SMS. Proces ten można przeprowadzić samodzielnie w aplikacji, wchodząc w: Ustawienia > Dostęp do banku > Dostęp przez aplikację mobilną > Odłącz.
Grafika: Grzegorz Ułan / Antyweb
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu