Jest to gościnny wpis ekipy wystartowali.pl serwisu recenzującego ciekawe startupy. Tekst ten ukazał się na wystartowali.pl i na Antyweb. Jeśli szuka...
Jeśli szukasz kwiaciarni czy baru w pobliżu miejsca, w którym obecnie jesteś najłatwiej będzie Ci wysłać SMS-a i w odpowiedzi uzyskać ogłoszenia takich firm – przekonuje serwis PiramidaUsług.pl. Ale czy na pewno? Zapraszamy do naszej recenzji.
PiramidaUsług.pl to serwis ogłoszeniowy tworzony przez firmę Logik Progres. O pomyśle na biznes i jego przyszłości rozmawialiśmy z Zofią Brzezicką, pomysłodawczynią i właścicielką platformy.
Na stronie serwisu wyczytaliśmy, że jego twórcy stawiają sobie bardzo ambitne cele.
Nadrzędnym celem firmy Logik Progres właściciela serwisu i usługi PiramidaUsług.pl jest niwelacja barier informacyjnych oraz informatycznych w społeczeństwie; przeciwdziałanie e-wykluczeniu; poprawy atrakcyjności informacyjnej województw, miast, gmin; chęć wzrostu przedsiębiorczości w Polsce oraz propagowanie jej; pomoc młodym firmom w zdobyciu renomy, klientów oraz pozycji rynkowej bez znaczących nakładów na reklamę tradycyjną/internetową na którą często brak im środków – zapewniają twórcy, którzy chcą również by „klienci mieli zawsze dostęp do ogłoszeń w każdej sytuacji, porze i miejscu oraz aby użytkownicy mogli z nich korzystać niezależnie czy mają nowszy czy starszy model telefonu oraz bez konieczności korzystania z internetu”.
Prace nad pomysłem, modelem biznesowym, serwisem oraz koncepcją kampanii reklamowej trwały z przerwami ok. półtora roku.
Nie chcieliśmy tworzyć kopii podobnych rozwiązań, jakie już istnieją, ale w jakimś stopniu odróżnić się od konkurencji, w tym też w inny sposób zaspokoić potrzeby naszych potencjalnych klientów, ale też dotrzeć do innych grup klientów - mówi pani Zofia.
W czasie przygotowań projekt przeszedł kilka zmian koncepcyjnych a później technicznych gdyż w początkowych założeniach serwis i usługi miałby być bardzo rozbudowane i zaawansowane, „ale z przyczyn ograniczonego budżetu pomysł i serwis został znacząco okrojony, pozostałe środki są przeznaczone na bieżące funkcjonowanie m.in. ZUS, księgowość, itd.”.
Twórczyni PiramidaUsług.pl przekonuje, że jej celem jest również pokazanie wszystkim myślącym o własnym e-biznesie, że by „osiągnąć sukces nie trzeba inwestować miliona zł a nawet 50 tys., choć wiąże się to z ciężką pracą, ciągłą nauką i nieodzowną kalkulacją wszystkiego”.
Oficjalny start serwisu nastąpił pierwszego czerwca. Twórcy chcą w najbliższym czasie zyskać ok. 30 tys. użytkowników.
Czym jest PiramidaUsług.pl? Serwisem ogłoszeniowym silnie akcentującym korzystanie z niego poprzez technologię SMS-ową. Użytkownicy mogą szukać ogłoszeń z jednej z 14 kategorii poprzez stronę internetową, określając słowa kluczowe, województwo, miejscowość, ulicę czy odległość usługodawcy od danej lokalizacji („promień wyszukiwań”). Mogą również wysłać SMS-a w formacie „pus;wojewodztwo;miasto;ulica;nazwa_szukanej_uslugi_branzy”. Do wyboru są trzy numery telefonu umożliwiające odebranie jednego, dwóch lub pięciu ogłoszeń (odpowiednio 71480, 72480 i 73480). Ich koszt to 1,22, 2,44 lub 3,66 zł z VAT.
Wyróżnikiem PiramidaUsług.pl na tle innych serwisów ogłoszeniowych ma być dokładność wyszukiwań najbliżej danej lokalizacji, zawężenie wyników dzięki wspomnianemu już „promieniowi wyszukiwań” czy dostępność ogłoszeń również z mniejszych miejscowości.
Ideą serwisu jest dodawanie ogłoszeń według rodzaju usług, jakie świadczy firma – „pomysł polegał na tym, iż każdy użytkownik szuka konkretnej usługi lub firmy”, mówią twórcy. Stąd wykorzystanie „podwójnego tagowania”.
Każde ogłoszenie dodawane do bazy serwisu jest precyzowane przez słowa kluczowe. Przyporządkowując kategorię do ogłoszenia pojawiają się nam „słowa związane z kategorią”: są to słowa kluczowe na stałe związane z daną kategorią. Dodatkowo można dodać własne słowa kluczowe, które bardzo szczegółowo precyzują nasze ogłoszenie. Dla potrzeb usługi PiramidaUsług.pl SMS konieczne było zdefiniowanie słów określających daną kategorię słowami zwięzłymi i ściśle związanymi z dużą grupą ogłoszeń. Dla serwisu PiramidaUsług.pl są z polskimi znakami, zaś dla usługi PiramidaUsług.pl SMS bez polskich „ogonków” – mówi nam pani Zofia.
A jaką ofertę PiramidaUsług.pl ma dla ogłoszeniodawców? Po stworzeniu konta mamy możliwość dodania ogłoszenia przez specjalnie przygotowany, szczegółowy formularz. Z poziomu naszego panelu użytkownika możliwy jest dostęp do już dodanych ofert. Oprócz darmowego dodania ogłoszenia możemy uzupełnić swoją firmową wizytówkę.
Jednym z elementów biznesplanu PiramidaUsług.pl jest opcja wyróżniania ogłoszeń. Wizytówki firm, które aktywują usługę „Wyróżnij się” widoczne będą na początku list wyszukiwań w danych kategoriach. Dodatkowo zostanie wyróżnione poprzez pogrubienie informacji oraz wyróżnienie jej tła. Koszt usługi zależy od wariantu pakietu oraz długości czasu wyróżnienia. Obecnie wybrać można jeden z czterech płatnych pakietów (Biznes Sukces, Biznes Rozwój, Biznes Debiut, Mini), których ceny – w zależności od wybranego czasu obowiązywania – kształtują się na poziomie od 16 do 199 zł za rok.
Dla firm, które wykupiły już u nas płatne pakiety mamy niespodziankę gdyż realizujemy również politykę „płać tyle samo dostawaj coraz więcej” wszystkie nowe usługi i rozwiązania dla tych firm są i będą darmowe, płacą jedynie nowe firmy, które dopiero wykupią płatne pakiety, ale i po czasie dla nich też w przyszłości nowe usługi i rozwiązania są i będą również darmowe – mówi nam pani Zofia.
W najbliższej przyszłości pojawić się mają kolejne funkcjonalności. Planowane jest m.in. dodanie galerii zdjęć w profilach firm, logo w wizytówkach, czy wideoprezentacji firm. Twórcy serwisu rozważą również wprowadzenie reklam zewnętrznych po przekroczeniu określonej liczby użytkowników.
PiramidaUsług.pl poszukuje również partnera „z tej samej branży lub pokrewnej, który posiada doświadczenie w sprzedaży ogłoszeń w internecie lub w promowaniu serwisów internetowych, bądź posiada know-how funkcjonowania w branży ogłoszeniowej”. Współpraca nawiązana może zostać również z agencją interaktywną.
Zapytaliśmy na koniec o dwie rzeczy. Po pierwsze, jak przekonać firmy do promowania się za pieniądze, a użytkowników do korzystania z SMS-ów, skoro doskonale w sprawdzaniu ogłoszeń radzą sobie internet i prasa?
Zdajemy sobie sprawę, iż większość „mobilnych” ludzi znajdzie ogłoszenia czy to poprzez aplikacje na telefony komórkowe, strony internetowe czy inne podobne rozwiązania dlatego też usługa SMS jaką wykonujemy jest bardziej niszowa niż masowa, ale oczywiście każdy może z niej skorzystać. W przyszłości chcemy zmodernizować, unowocześnić oraz uprościć usługę mobilną, ale też realizować bliźniacze usługi mobilne na obszary działalności gdzie nie były dotychczas wykorzystywane, aby maksymalnie i kompleksowo zaspokoić potrzeby naszych potencjalnych klientów – z tym też wiążą się nasze plany rozwojowe – mówi nam pomysłodawczyni serwisu.
Drugie pytanie dotyczyło definicji sukcesu projektu PiramidaUsług.pl.
Pojęcie „sukces” jest dla nas terminem niedoścignionym, gdyż zawsze będziemy chcieli zrobić coś jeszcze lepiej, czy to unowocześnić nasze usługi, wprowadzić następne, zwiększyć liczbę klientów, zwiększyć zyski i można by było tu jeszcze długo wymieniać, dlatego też można to porównać z „gonieniem króliczka, którego się nigdy nie złapie”. Co sprawia, iż prowadzenie własnego biznesu jest zajęciem pasjonującym, ciekawym, wymagającym, ale również dającym dużo satysfakcji i motywacji do dalszego rozwoju i pracy. Ciągłe doskonalenie powinno przyczynić się do sukcesu firmy jak również usługi, w co głęboko wierzę – mówi pani Zofia.
Okiem redakcji:
Dawid: bezapelacyjny brak pozytywu
Przy recenzowaniu serwisów w Wystartowali.pl zawsze staram się dostrzegać potencjał – nawet w tych projektach, które na pierwszy rzut oka mają go bardzo mało. Staram się podchodzić do nich z empatią, kibicować twórcom itd.
Jest to tak jednak szalenie trudne w przypadku PiramidaUsług.pl.
No bo choćby nazwa serwisu. Na stronie przeczytać możemy, że „nazwa PiramidaUsług.pl nawiązuje do określenia piramida potrzeb Maslowa gdyż zachodzą podobne relacje oraz jest nazwą unikatową, dzięki czemu ułatwia identyfikację usługi”. Nawet nie tyle, że dawno nie czytałem takich głupot – nazwa kojarzy mi się z piramidami finansowymi i nic nie poradzę, że na starcie mnie – jako potencjalnego użytkownika – odstrasza.
Jakbym się miał czepiać dalej to – co to za nazwa firmy Logik Progres? Albo formularz dodawania ogłoszenia – czemu taki ogromny? Albo nieklikalne banery reklamowe. Albo… itd.
Największe wątpliwości mam jednak do samego pomysłu na projekt. Nie wyobrażam sobie by ktokolwiek poszukując knajpy czy kwiaciarni obok miejsca, w którym się znajduje wysyłał wiadomość w formacie „pus;wojewodztwo;miasto;ulica;nazwa_szukanej_uslugi_branzy” na jeden z trzech numerów i jeszcze za to płacił. Szybciej, mniej problemowo i za darmo można sprawdzić to w internecie albo po prostu zapytać kogoś na ulicy.
Jak bardzo bym chciał w PiramidaUsług.pl zobaczyć potencjał i pozytyw – jest mi bardzo trudno. Dla mnie bezapelacyjny falstart i piszę to bez cienia satysfakcji.
Sylwester: projekt skazany na porażkę
PiramidaUsług.pl? Projekt niestety skazany na porażkę. Nie jestem w stanie wyobrazić w erze telefonów z dużymi wyświetlaczami, z klawiaturą i wszędzie obecnym internetem sensu takiego serwisu. Główna koncepcja jest oparta na wykorzystaniu SMS w komunikacji z Klientem. Szukasz fryzjera wyślij SMS o treści pus;kujawsko-pomorskie,aleksandrów kujawski,fryzjer. W odpowiedzi otrzymamy „brak wyników”. Konkurencja w tym segmencie jest zbyt duża i niestety bez dużego wsparcia działu sprzedaży nie ma sensu prowadzić takiego projektu.
Wpis pochodzi z serwisu wystartowali.pl. Celem Wystartowali.pl jest rzetelne recenzowanie polskich projektów internetowych oraz informowanie o startupach z całego świata. Naszą przewagą jest oryginalność i wysoka jakość prezentowanych treści oraz bezpośredni kontakt z twórcami.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu