1

Peugeot 3008 po liftingu z charakterystycznymi kłami i wersją hybrydową

Peugeot 3008 to jeden z najlepiej sprzedających się samochodów w ofercie francuskiej marki. Od 2016 roku gdy trafił do sprzedaży znalazł już ponad 800 000 nabywców na całym świecie. Po 4 latach przyszła pora na odświeżenie, nie tylko wyglądu, ale również jednostek napędowych i systemów elektronicznych.

Peugeot 3008 po liftingu upodobnia się do modelu 508

Lifting Peugeota 3008 sprowadza się do wyraźnych zmian z przodu i z tyłu nadwozia. Na froncie wyróżniają się przede wszystkim charakterystyczne światła LED do jazdy dziennej w kształcie kłów, które do designu francuskiej marki trafiły od modelu 508 i są sukcesywnie wprowadzane w kolejnych autach. Z jednej strony przez to 508 traci swój wyjątkowy charakter, ale z drugiej teraz z miejsca wiadomo, że mamy do czynienia z Peugeotem. Nie mówiąc już o tym, że ten design nadal wygląda bardzo nowocześnie. Zmianie uległa również osłona chłodnicy oraz kształty przedniego zderzaka.

Z tyłu w oczy rzuca się nowy kształt świateł oraz progresywne kierunkowskazy. Poza tym zmiany są raczej symboliczne. Warto podkreślić, że Francuzi idą z duchem czasu i nawet w najtańszej wersji wyposażenia model 3008 będzie wyposażony w pełne światła LED, zarówno z przodu jak i z tyłu. Żarówek halogenowych już w tym modelu nie znajdziemy. Wśród nowości warto wymienić też nowe wersje kolorystyczne, nowe wzory felg oraz oczywiście nowe jednostki napędowe, w tym dwie bardzo już dobrze znane hybrydy typu plugin. Szczególnie atrakcyjnie wygląda specjalna wersja prezentowana na zdjęciu poniżej w czerwonym kolorze z licznymi czarnymi dodatkami. Trzeba przyznać, że 3008 GT robi świetne i drapieżne wrażenie.

Peugeot 3008 z nowym kokpitem

Nieco zmian jest również wewnątrz i nie wszystkie są widoczne gołym okiem. Przed kierowcą znajduje się i-Cockpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala i efektami 3D. Nowy wzór zegarów ma być jednak bardziej czytelny. Na środku znalazł się natomiast nowy ekran systemu inforozrywki o przekątnej 10 cali i większej rozdzielczości. Na szczęście dla wielu pod ekrandem znalazły się też fizyczne przyciski dla podstawowych funkcji, aby dostęp do nich był szybki i bezproblemowy. Poza tym z przodu mamy jeden port USB oraz bezprzewodową ładowarkę, a pasażerowie z tyłu mają kolejne dwa porty UBS do ładowania swoich urządzeń. W ofercie pojawią się też nowe materiały i kolory wykończenia, a nawet system Night Vision wspomagający wykrywanie przeszkód w nocy.

Sporo zmieni się też pod maską, na czele z nowymi hybrydowymi zestawami o mocy odpowiednio 225 i 300 KM. To bardzo dobrze znane rozwiązania, w pierwszym przypadku napęd przekazywany jest na przednią oś, w drugim na wszystkie koła. Podstawa to benzynowy silnik 1.6 PureTech o mocy 200 KM, któremu pomaga jeden lub dwa silniki elektryczne o mocy 110 KM każdy. Jako, że są to hybrydy typu plug-in, Peugeot obiecuje zasięg rzędu 55-60 km w trybie czysto elektrycznym. Poza tym w ofercie będzie silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM, 1.6 PureTech o mocy 180 KM oraz diesel 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM. Wszystkie będą posiadały automatyczną skrzynię biegów z 8 przełożeniami w standardzie, poza najsłabszym silnikiem benzynowym, który w standardzie ma sześciobiegową skrzynię manualną. Peugeot 3008 po liftingu trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.