Passbook, to nowa aplikacja, która przyszła razem z iOS6, a którą Apple mocno się chwali. Ma to być nasz wirtualny portfel, w którym znajdą się wszelk...
Passbook, to nowa aplikacja, która przyszła razem z iOS6, a którą Apple mocno się chwali. Ma to być nasz wirtualny portfel, w którym znajdą się wszelkiego typu karty podarunkowe, bilety, kupony i rabaty. Aby jednak tak się stało, polskie firmy muszą te wirtualne kupony wdrożyć. Na razie Passbook świecie pustkami i wiatr wyje po kątach, ale jest już firma, która wierzy, że nowa usługa od Apple ma sens.
PassMob.pl chce pomóc polskim firmom w mobilnej sprzedaży z wykorzystaniem Passbooka właśnie. Jak czytamy na oficjalnej stronie, PassMob oferuje kompleksową usługę, w skład której wchodzą narzędzia do tworzenia i dystrybucji wszelkiego rodzaju wirtualnych „przepustek” oraz integracja z systemami wspierania sprzedaży, płatnościami mobilnymi i aplikacjami. Brzmi zacnie, prawda? Firma Twisted Logic stojąca za PassMob chce integrować systemy sprzedaży z nową usługą Apple, a na początku twórcy chcą skupić się na kartach lojalnościowych. PassMob nie ma być usługa kliencką, a B2B. Niby usługa już wystartowała, ale jeszcze nie wiadomo, kiedy będzie pierwsze wdrożenie.
Jestem bardzo ciekawy, czy firmie uda się pozyskać klientów. Generalnie istnieje wiele podmiotów, które oferują wirtualne bilety czy kupony, od kin po komunikację miejską. Passbook mógłby świetnie zunifikować te rozwiązania, które bardzo często różnią się od siebie diametralnie. Albo dostajemy kod QR, albo SMSa z odpowiednią treścią, albo tylko maila. Jest to irytujące i właśnie ujednolicenie tego może być największą siłą Passbooka. Problem leży jednak gdzie indziej, a mianowicie w penetracji polskiego rynku przez urządzenia od Apple. Wprawdzie coraz więcej ludzi korzysta z iPadów i iPhonów, a telekomy prześcigają się w ofertach, to jednak wciąż odsetek użytkowników iUrządzeń nie jest szczególnie duży. Czy polskie firmy będą więc chciały inwestować w takie rozwiązania, jak Passbook właśnie i dadzą zarobić Twisted Logic? To się okażę. Prawdopodobnie filie zagranicznych marek sukcesywnie będą wprowadzać takie rozwiązanie, gorzej może być z polskimi podmiotami.
Osobiście mam nadzieję, że „passy” będą się w Polsce rozwijać, a PassMob gratuluje wyczucia czasu, jeszcze nie ostygł mój iPhone po ostatniej aktualizacji, a firma już działa.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu