Felietony

Pamiętacie, jakie reklamy wyświetlały się na ekranach Waszych smartfonów? No właśnie...

Michał Szabłowski
Pamiętacie, jakie reklamy wyświetlały się na ekranach Waszych smartfonów? No właśnie...
Reklama

Reklamy mobilne nie dosyć, że potrafią "ukraść" aplikacji jeden z najlepiej widocznych fragmentów ekranu, to jeszcze w zdecydowanej większości wygląda...

Reklamy mobilne nie dosyć, że potrafią "ukraść" aplikacji jeden z najlepiej widocznych fragmentów ekranu, to jeszcze w zdecydowanej większości wyglądają paskudnie. Są one złym koniecznym i nic na to nie poradzimy. No, czasami możemy, jednak by to zrobić, niezbędne jest sięgnięcie do portfela i wydanie kilku polskich złotych na pełną wersję programu. Okazuje się, że głównym problemem nie jest samo ich istnienie (reklam, nie aplikacji), lecz bycie kompletnie pomijanymi przez użytkowników. Widać to w najnowszym raporcie firmy Azullo.
Reklama

Które reklamy są najlepsze? Bez względu na to, w którym medium się pojawiają: na ekranie smartfona, monitora lub telewizora - najchętniej oglądamy te przyjemne dla ucha i oka, nie zaś te atakujące nasze bębenki i obrażające inteligencję. Zdają się zapominać o tym nie tylko producenci idiotycznych proszków do prania, lecz również reklam wyświetlanych w aplikacjach zaprojektowanych dla mobilnych systemów operacyjnych. Takich reklam mamy dość - nie chcemy na nie patrzeć, ani tym bardziej klikać (stukać). Nic więc dziwnego, że nasze głowy wypierają w ogóle ich istnienie.

Widać to na przytoczonych przez TheNextWeb raporcie. Jego twórcy z Azullo przebadali 1014 korzystających na co dzień ze smartfonów Wyspiarzy. Wyniki ankiety mówią same za siebie. Tylko jeden na pięciu pytanych o reklamy w aplikacjach lub przeglądarkach był w stanie przypomnieć sobie jakąkolwiek. Robi się jeszcze ciekawiej, ponieważ niewiele ponad połowa z nich (53%) nie mogła wymienić reklamowanej marki, produktu lub usługi. A czy Wy jesteście w stanie opisać choć jeden baner wyświetlający się na ekranie Waszego smartfona? Mi do głowy przychodzi jedynie reklama CB radia w aplikacji Jak dojadę. Swoją drogą, to nie ma to jak reklamować tego typu gadżet w urządzeniach ludzi korzystających z komunikacji miejskiej...

Z badania autorstwa Azullo wynika również, że aż 39% badanych nie było w stanie określić, co tak naprawdę za pomocą danej reklamy chce się im "wcisnąć". Jedynie co siódmy badany (14%) poczuł się nią zachęcony do zakupu danego towaru lub usługi. Twórcy reklam powinni wziąć sobie do serca jeden z najwyższych wyników badania - aż 81% posiadaczy smartfonów odpowiedziało, że nie włożono wystarczająco dużo wysiłku w przygotowanie migających banerów.

Macie pomysł, w jaki sposób można by pogodzić konieczność istnienia reklam z ich jak najmniejszą inwazyjnością i zwiększoną jasnością przekazu? W jakie reklamy najchętniej byście klikali?

Źródło: TNW, zdjęcie: Flickr

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama