Moje przemyślenia

Pamiętacie, jakie reklamy wyświetlały się na ekranach Waszych smartfonów? No właśnie...

MS
Michał Szabłowski
11

Reklamy mobilne nie dosyć, że potrafią "ukraść" aplikacji jeden z najlepiej widocznych fragmentów ekranu, to jeszcze w zdecydowanej większości wyglądają paskudnie. Są one złym koniecznym i nic na to nie poradzimy. No, czasami możemy, jednak by to zrobić, niezbędne jest sięgnięcie do portfela i wydan...

Reklamy mobilne nie dosyć, że potrafią "ukraść" aplikacji jeden z najlepiej widocznych fragmentów ekranu, to jeszcze w zdecydowanej większości wyglądają paskudnie. Są one złym koniecznym i nic na to nie poradzimy. No, czasami możemy, jednak by to zrobić, niezbędne jest sięgnięcie do portfela i wydanie kilku polskich złotych na pełną wersję programu. Okazuje się, że głównym problemem nie jest samo ich istnienie (reklam, nie aplikacji), lecz bycie kompletnie pomijanymi przez użytkowników. Widać to w najnowszym raporcie firmy Azullo.

Które reklamy są najlepsze? Bez względu na to, w którym medium się pojawiają: na ekranie smartfona, monitora lub telewizora - najchętniej oglądamy te przyjemne dla ucha i oka, nie zaś te atakujące nasze bębenki i obrażające inteligencję. Zdają się zapominać o tym nie tylko producenci idiotycznych proszków do prania, lecz również reklam wyświetlanych w aplikacjach zaprojektowanych dla mobilnych systemów operacyjnych. Takich reklam mamy dość - nie chcemy na nie patrzeć, ani tym bardziej klikać (stukać). Nic więc dziwnego, że nasze głowy wypierają w ogóle ich istnienie.

Widać to na przytoczonych przez TheNextWeb raporcie. Jego twórcy z Azullo przebadali 1014 korzystających na co dzień ze smartfonów Wyspiarzy. Wyniki ankiety mówią same za siebie. Tylko jeden na pięciu pytanych o reklamy w aplikacjach lub przeglądarkach był w stanie przypomnieć sobie jakąkolwiek. Robi się jeszcze ciekawiej, ponieważ niewiele ponad połowa z nich (53%) nie mogła wymienić reklamowanej marki, produktu lub usługi. A czy Wy jesteście w stanie opisać choć jeden baner wyświetlający się na ekranie Waszego smartfona? Mi do głowy przychodzi jedynie reklama CB radia w aplikacji Jak dojadę. Swoją drogą, to nie ma to jak reklamować tego typu gadżet w urządzeniach ludzi korzystających z komunikacji miejskiej...

Z badania autorstwa Azullo wynika również, że aż 39% badanych nie było w stanie określić, co tak naprawdę za pomocą danej reklamy chce się im "wcisnąć". Jedynie co siódmy badany (14%) poczuł się nią zachęcony do zakupu danego towaru lub usługi. Twórcy reklam powinni wziąć sobie do serca jeden z najwyższych wyników badania - aż 81% posiadaczy smartfonów odpowiedziało, że nie włożono wystarczająco dużo wysiłku w przygotowanie migających banerów.

Macie pomysł, w jaki sposób można by pogodzić konieczność istnienia reklam z ich jak najmniejszą inwazyjnością i zwiększoną jasnością przekazu? W jakie reklamy najchętniej byście klikali?

Źródło: TNW, zdjęcie: Flickr

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

reklamyMobile