Coraz więcej w sieci pojawia się informacji o problemach z kontrolerami do PlayStation 5. Jakie problemy przysparzają użytkownikom pady Dual Sense?
O tym że nowe sprzęty często mają jakieś choroby wieku dziecięcego wiedzą wszyscy fani technologii. Niezależnie od firmy i skali — często pierwsze partie potrafią serwować problemy, które są stopniowo eliminowane w kolejnych wersjach sprzętów. Marka PlayStation jest w tym doskonała — jeżeli prześledziliście kiedyś historię modeli ich konsol to pewnie znacie wszystkie niuanse związane z awaryjnością, padającymi masowo laserami czy YLOD. Od kilku tygodni pokątnie słyszałem o problemach rodzimych użytkowników z kontrolerami Dual Sense — tymi cudeńkami, które dla wielu okazały się najbardziej next genową rzeczą wśród nowych konsol.
https://www.youtube.com/watch?v=O5VYmk_DAlk&t=2s
Problemy z kontrolerami Dual Sense — użytkownicy skarżą się na "dryftujące gałki" i nie tylko
Niestety — coraz więcej w sieci widać głosów użytkowników, którzy mają problemy ze swoimi padami. I sprawa nabiera rozgłosu — a biorąc pod uwagę niekończącą się od premiery Nintendo Switch epopeję z tamtejszymi "dryftującymi joy-conami" — pozostaje mieć nadzieję, że tutaj sprawa nie będzie na tyle poważna, a nawet jeżeli okaże się że większa partia kontrolerów jest uszkodzona, to szybko uda się dokonać ich wymiany, zaś kolejne będą już działały bez zarzutów. Nie zmienia to faktu, że o sytuacji robi się coraz głośniej — jak zauważa redakcja Kotaku, pierwsze niepokojące głosy pojawiły się tuż po premierze na forum Reddit (i to nie pojedyncze). Ale w ostatnim czasie o sprawie robi się coraz głośniej — a wraz z szumem przybywa użytkowników informujących, że ich pady również wydają polecenia nawet wtedy, gdy nikt ich nie dotyka. Niestety — problem leży najwyraźniej w samych kontrolerach, bo nie pomaga ani kombinowanie z konsolą (włączanie, wyłączanie, ponowne parowanie, resetowanie modułu BT).
Ale problemy nie dotyczą wyłącznie gałek analogowych, o czym boleśnie przekonał się jeden z kolegów Pawła Winiarskiego. Jego problem z Dual Sense wygląda zupełnie inaczej:
Lewy trigger przestał odbijać/stawiać opór. Najlżejsze dotknięcie odczytywane było jak przyciśnięcie go.
Z pozytywów — według redakcji Kotaku, po kontakcie z obsługą klienta udało się ustalić że naprawy tej usterki pokryje gwarancja. W ich przypadku jednak niezbędne będzie pokrycie kosztów wysyłki. Jak sprawy mają się w Polsce, w jaki sposób polscy użytkownicy mogą reklamować i produkt — ale w razie problemów, wszystkich niezbędnych informacji udzielą konsultanci na infolinii (numer: 22 397 89 24), która działa od poniedziałku do piątku w godzinach 10-18. Zapytaliśmy przedstawicieli polskiego oddziału PlayStation o komentarz — i jeżeli to możliwe, przybliżony czas trwania naprawy. Kiedy dostaniemy wiadomość zwrotną - zaktualizujemy wpis.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu