E-commerce

Paczk@ w punkt - okienka na poczcie dla paczek bez kolejki. Przydałoby się jeszcze dla awizo

Grzegorz Ułan
Paczk@ w punkt - okienka na poczcie dla paczek bez kolejki. Przydałoby się jeszcze dla awizo
15

Poczta Polska poinformowała dziś, iż w ramach planowanego na lata 2021–2023 rozwoju swoich usług i podwojenia tym samym przychodów z rynku KEP (usługi kurierskie, ekspresowe, paczkowe), uruchomiła już w 700 placówkach specjalne okienka dla klientów ecommerce oznaczone nalepkami - Paczk@ w punkt.

Paczk@ w punkt to specjalne okienka przeznaczone tylko dla klientów nadających czy odbierających paczki, w których są obsługiwani poza kolejnością.

Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej:

Nasza strategia zakłada wzrosty rynku KEP na poziomie 15–16% średniorocznie. Naszym celem jest, aby wzrost przesyłek kurierskich obsługiwanych przez Pocztę był co najmniej na tym, rynkowym poziomie. Do 2024 roku podwoimy przychody z KEP. Koncentrujemy się więc na zapewnieniu wygodnej obsługi paczek, rozwijając sieć punktów odbioru, automatów paczkowych, a także zmieniając obsługę w placówkach pocztowych tak, aby klienci zamawiający paczki w e-sklepach byli uprzywilejowani.

W okienkach tych klienci odwiedzający placówki Poczty Polskiej będą mogli poza kolejnością odbierać paczki w ramach usługi - Odbiór w Punkcie oraz wysyłać paczki (nadawane na Envelo, w systemie „Elektroniczny Nadawca” czy w usłudze „Nadaj przesyłkę”), bez konieczności wcześniejszego drukowania nalepki adresowej.

To bardzo dobry ruch, ale osobiście wnioskowałbym jeszcze o jedno okienko, przeznaczone dla osób z awizo. Przynajmniej jako rekompensata za wymuszony kurs do placówki pocztowej w sytuacji, gdy listonoszowi nie było po drodze z dostarczeniem przesyłki pod drzwi.

To nie jest żadna złośliwość z mojej strony, mit czy wymyślone historie przekazywane w internecie. Mnie taka sytuacja zdarzyła się kilkukrotnie (ktoś do mnie wysyłał paczkę), kiedy będąc przez cały dzień w domu znajdowałem w skrytce jedynie awizo. Irytację z tym związaną potęgowała zwykle sama wizyta w placówce, w której musiałem jeszcze odczekać swoje w oczekiwaniu na obsłużenie klientów z mniej pocztowymi usługami, jak na przykład opłacanie rachunków. Myślę, że takie dedykowane okienko z radością powitałyby inne osoby odwiedzające te placówki z awizo w ręku.

Niemniej mimo wszystko cieszy fakt, że z takiego udogodnienia mogą teraz korzystać klienci wybierających PP na dostawcę swoich paczek. Jak informuje Poczta Polska 700 placówek z takimi dedykowanymi ecommerce okienkami znajdziemy już we wszystkich województwach w Polsce.

Źródło: Poczta Polska.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu