Facebook

Oto nowy rywal ChatGPT, to była kwestia czasu nim się pojawi osobna aplikacja

Bartosz Gabiś
Oto nowy rywal ChatGPT, to była kwestia czasu nim się pojawi osobna aplikacja
Reklama

To była tylko kwestia czasu aż kolejny gigant wyda osobną aplikację ze swoim rozwiązaniem AI, które stanie w szranki z najsłynniejszym narzędziem.

Meta Marka Zuckerberga ogłosiła dzisiaj premierę aplikacji, która została stworzona z myślą o modelu AI firmy Llama 4. Meta AI to pierwszy krok giganta w stronę – jak to reklamują – bardziej personalnej sztucznej inteligencji, cokolwiek miałoby to znaczyć.

Reklama

Oto nowy rywal ChatGPT, Meta AI z osobną aplikacją

Ostatnie tygodnie minęły pod znakiem ostrego wciskania Meta AI we wszystkie aplikacje social media firmy Marka Zuckerberga. Z tego powodu istnieje duża szansa, że już całe mnóstwo użytkowników po prostu się oswoiło i zapoznało ze specyficznym okręgiem w barwach Mety agenta o tej samej nazwie. Brzmi to jak idealny moment na prezentację zupełnie nowej aplikacji.

Meta

Jaka aplikacja z chatbotem jest, każdy widzi! Na tym etapie szału ze sztuczną inteligencją, raczej nikomu nie trzeba przedstawiać już dobrze znanych funkcji generowania artykułów, grafik, dostęp do sieci i po prostu sam chat. Meta AI ma niestety ogromną przewagę nad każdym innym rywalem oraz przygotowało parę asów w duchu swojej firmy.

Na tę chwilę, na terenie Kanady oraz Stanów Zjednoczonych Ameryki, można wykorzystać własne dane z Facebooka czy innych aplikacji, które już w pewnym sensie wiedzą kim jest użytkownik. To natychmiast daje przewagę nad konkurencją, gdyż już wie przerażająco wiele na temat zalogowanych osób.

Zaś nowością w duchu Facebooka czy Instagrama jest specjalna sekcja Odkrywaj (Discover), w której można ze znajomymi się podzielić doświadczeniami z AI, czyli jak na przykład tego narzędzia używamy i inne podobne, jak generowanie emoji do opisania nas samych. To użytkownik zadecyduje, czym chce się dzielić z innymi. Na tę chwilę nie ma nigdzie informacji o płatności usługi i ta też się może nie pojawić, bowiem firmie zależy na tym, aby jeszcze bardziej ją karmić naszymi prywatnymi informacjami, a do tego przy pomocy Meta AI, wielu użytkowników już i tak dla zabawy się sprofiluje, ułatwiając pracę Mecie.

 

Źródło: Meta

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama