Nowy format sklepowo-gastronomiczny ORLEN w ruchu zapowiedziany został na początku lutego tego roku. Dziś nastąpiło otwarcie pierwszego takiego punktu w Warszawie przy ul. Grójeckiej 26.
Na konferencji prasowej na początku lutego 2021 roku, Orlen zapowiedział uruchomienie we współpracy z przejętą marką Ruch sieci sklepów pod nazwą ORLEN w ruchu. Pierwszy punkt tej sieci został zlokalizowany w miejscu salonika prasowego Ruchu w Warszawie.
Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN:
Naszą odpowiedzią na rynkowe trendy związane ze zmianami zachodzącymi w nowoczesnym handlu i ewoluującymi wraz z nimi potrzebami klientów są nowe formaty sprzedaży detalicznej pod marką „ORLEN w ruchu”. Lokalizacja pierwszego punktu nie jest przypadkowa. To właśnie przy ulicy Grójeckiej przez wiele lat funkcjonował salon prasowy RUCH, który mocno wrósł w jej krajobraz. Przejęcie przez PKN ORLEN spółki RUCH pozwoliło uratować to miejsce i przywrócić je mieszkańcom Warszawy w nowoczesnej, atrakcyjniejszej formie.
Format tych sklepów do złudzenia przypomina znany nam już koncept sklepów Żabka, oprócz tradycyjnej oferty sklepowej i gotowych dań kupimy w nich kanapki czy inne przekąski, kawę, hot dogi i prasę. Ponadto skorzystamy we wszystkich tych punktach ORLEN w ruchu z usługi nadawania i odbierania przesyłek, która od września będzie działała pod nową marką - ORLEN paczka.
Patrycja Klarecka, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej:
„ORLEN w ruchu” to oferta dla tych, którzy większą część dnia spędzają w biegu, poruszając się pieszo lub komunikacją miejską i potrzebują przekąsek wygodnych do zjedzenia, ale nie chcą iść na kompromis w kwestii jakości. Chcą, by to co jedzą, było starannie skomponowane, świeże i zdrowe dlatego w naszych punktach obok dobrej kawy i hot dogów, będą mogli kupić również najwyższej jakości dania gotowe do szybkiego odgrzania po powrocie do domu.
Orlen planuje w tym roku uruchomienie 40 takich punktów. Kolejne powstaną w najbliższym czasie w Katowicach, Bydgoszczy i Wrocławiu. Z kolei w perspektywie 5 lat planowane jest uruchomienie ich w liczbie 900 lokalizacji w całym kraju.
Jak już wspomniałem o konkurencji dla sieci sklepów Żabka, warto tu przypomnieć, iż Żabka nie zamierza ze spokojem przyglądać się poczynaniom Orlenu i zaledwie kilka dni temu otworzyli swój pierwszy, nowoczesny sklep bez kas i obsługi - Żappka Store. To powinno im dać dużą przewagę konkurencyjną, z którą ciężko oczekiwać, że Orlen będzie chciał się zmierzyć, przynajmniej na początku.
Na tę chwilę Orlen zapowiedział jedynie uruchomienie autonomicznych kącików kawowych zlokalizowanych na dworcach, w biurowcach i na lotniskach. Pierwszy z nich zostanie otwarty w sierpniu.
Źródło: Orlen.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu