Polska

Onet wydawcą Businesss Insidera w Polsce. Agora musiała odpuścić

Tomasz Popielarczyk
Onet wydawcą Businesss Insidera w Polsce. Agora musiała odpuścić
2

Jak informowaliśmy kilka tygodni temu koncern medialny Axel Springer przejął Business Insidera za kwotę 343 mln dolarów. Budziło to szereg pytań dotyczących planowanego debiutu polskiej wersji serwisu, za którą stała Agora. Sytuacja w końcu się wyjaśniła. Licencję przejął bowiem Onet. Agora uzysk...

Jak informowaliśmy kilka tygodni temu koncern medialny Axel Springer przejął Business Insidera za kwotę 343 mln dolarów. Budziło to szereg pytań dotyczących planowanego debiutu polskiej wersji serwisu, za którą stała Agora. Sytuacja w końcu się wyjaśniła. Licencję przejął bowiem Onet.

Agora uzyskała licencję na stworzenie polskiej wersji Business Insidera w sierpniu br. Serwis miał ruszyć jeszcze przed końcem roku. W międzyczasie jednak doszło do przejęcia serwisu, w wyniku jego właścicielem stał się Axel Springer. Ostatecznie prawa trafiły do Onetu, którego Axel jest większościowym udziałowcem. Jakby zatem nie patrzeć wszystko zostaje w jednej firmie. Zaskoczenia nie ma, bo już po przejęciu BI przez Axla spekulowaliśmy, jakie będą dalsze losy projektu. W końcu wielki koncern nie mógł sobie pozwolić na to, żeby na jednym z rynków licencjonować jedną ze swoich najważniejszych marek (bo chyba tak możemy mówić o Business Insiderze) konkurencji. Przejęcie licencji przez Onet było zatem jednym z bardziej prawdopodobnych scenariuszy.

Serwis ma zadebiutować w pierwszej połowie 2016 roku. Jego strategia rozwoju ma być oparta na tym, co przynosiło sukcesy w amerykańskiej edycji. Szczegółowa koncepcja wymaga jednak jeszcze dopracowania. Nie wiadomo przecież, czy sprawdzone za oceanem rozwiązania przyjmą się również na rynku polskim, który pod wieloma względami jest inny. Business Insider to silna marka, ale nad Wisłą mamy już kilka mocno zakorzenionych serwisów. Czy znajdzie się wśród nich miejsce dla nowego tworu? Aleksander Kutela, prezes Grupy Onet.pl tłumaczy:

Cieszymy się z wprowadzenia na polski rynek serwisu Business Insider. Liczymy, że jego oferta odpowie na oczekiwania młodego pokolenia przedsiębiorców, którzy szukają informacji o biznesie i gospodarce podanych w nowoczesny i ciekawy sposób.

Choć Agora straciła prawa do Business Insidera, to nie rezygnuje z planów rozwijania swojego biznesowego portfolio. Jak czytamy na wyborcza.biz, powstaje nowy projekt, którego twarzą ma być Rafał Hirsch, były dziennikarz TVN24. Można spekulować, że serwis ten będzie stanowił bezpośrednią konkurencję dla polskiego Business Insidera. To już jednak wyłącznie spekulacje.

Sam Business Insider zajmuje bardzo mocną pozycję wśród biznesowych mediów internetowych. Choć swego czasu Julie Hansen, dyrektor zarządzająca przyznała, że serwis nie jest rentowny. Wynika to m.in. z ekspansji na nowe rynki oraz uruchomienia w Wielkiej Brytanii technologicznej wersji o nazwie TechInsider. Od pewnego czasu działa również projekt wydawniczy Insider zorientowany na media społecznościowe. Biorąc pod uwagę niedawne przejęcie i kapitał, jakim dysponuje Axel Springer, nie należy się obawiać o losy Business Insidera. Wręcz przeciwnie, nie zdziwiłbym się, gdyby teraz ekspansja przybrała na sile, a polska edycja okazała wielką niespodzianką w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu