Mobile

Onet odświeża swoją aplikację mobilną i wprowadza transmisje na żywo

Tomasz Popielarczyk
Onet odświeża swoją aplikację mobilną i wprowadza transmisje na żywo
3

W Google Play oraz AppStore debiutuje nowa aplikacja Onetu. Twórcy odświeżyli interfejs, dodali schowek na artykuły i funkcję transmisji na żywo.

Nowa aplikacja Onetu to m.in. przebudowany interfejs. Na Androidzie wykorzystano kilka elementów z Material Design. Na iOS uczyniono ją bardziej spójną ze stylistyką systemu. Zmienił się też główny ekran. Zamiast dotychczasowego magazynu, mamy tutaj agregator "Dzisiaj w Onecie", który zbiera najważniejsze i najciekawsze materiały z różnych kategorii. Ogólnie wygląda bardzo przyjemnie dla oka. Jest uporządkowana i intuicyjna. Treści podzielono na zakładki, między którymi przełączamy się poprzez przeciąganie palcem. Na górnej belce znajdziemy jednak też ikonkę "hamburgera" wywołującą menu zza lewej krawędzi ekranu. Tutaj ukryto wszelkie sekcje tematyczne oraz kategorie treści. Nie sposób się zgubić. Co ważne, aplikacja dostosowuje się do rozmiarów ekranu urządzenia rensponsywnie dobierając np. ilość wyświetlanych kolumn czy sposób wyświetlania elementów w zależności od ekranu i urządzenia.

Najważniejsze są jednak nowe funkcje. Onet idzie za obecnymi trendami i implementuje w swojej aplikacji odświeżony odtwarzacz, za pomocą którego transmitowane mogą być materiały na żywo. W ten sposób mają być emitowane m.in. "Euro - Misja 2016" (cykliczny program o Polaków do UEFA Euro 2016) i relacje z najważniejszych wydarzeń - m.in. w publicystycznym programie "Ustalmy jedno". Treści na żywo są też promowane w sekcji Sport, gdzie możemy szybko przejść do artykułu pokazującym na żywo wyniki meczów i innych wydarzeń.

Nowa wersja wprowadza również schowek na artykuły. Użytkownicy mogą teraz wybrane treści zapisywać na później i przeglądać je w dowolnym momencie - również, gdy będą offline. Dodano ponadto powiadomienia o nowych, istotnych wydarzeniach, a także kuponach rabatowych, które możemy otrzymać, będąc w okolicy konkretnych miejsc. To niebanalny sposób na wykorzystanie geolokalizacji, a jednocześnie również zwiększenie potencjału reklamowego aplikacji. Nie ulega wątpliwości, że dzięki temu Onet może zaproponować swoim partnerom więcej niestandardowych działań komercyjnych.

Aplikację znajdziecie w sklepie Google Play oraz w AppStore. Jest oczywiście dostępna całkowicie bezpłatnie. W chwili, gdy piszę te słowa, jest już dostępna wersja 3.0.4, co sugeruje, że twórcy ciągle łatają i udoskonalają program. To dobrze wróży na przyszłość.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu