Startups

Okulary Tens to filtry Instagrama dla Twoich oczu

TK
Tomasz Krela
13

Myślicie, że okulary Ray-Ban są obiektem pożądania wielu osób? Zapewne tylko, dlatego że nie znacie okularów Tens. Przykład tych okularów pokazuje, że prosty pomysł, wykorzystujący niebywałą popularność Instagrama, mobilnej fotografii oraz stosowania filtrów do upiększania zdjęć, to żyła złota. Przy...

Myślicie, że okulary Ray-Ban są obiektem pożądania wielu osób? Zapewne tylko, dlatego że nie znacie okularów Tens. Przykład tych okularów pokazuje, że prosty pomysł, wykorzystujący niebywałą popularność Instagrama, mobilnej fotografii oraz stosowania filtrów do upiększania zdjęć, to żyła złota. Przynajmniej taka na ponad 200 tysięcy funtów brytyjskich. Teraz filtry a’la Instagram są dostępne w okularach przeciwsłonecznych.

Instagram jest aplikacją mobilną, z której korzystam bardzo często, o ile sam nie dzielę się zdjęciami, to jestem ciekaw, co obserwowane osoby ciekawego widziały i przeżyły w ostatnim czasie. Już ponad 2 lata trwa niebywała popularność tej aplikacji, a od premiery na urządzeniach z systemem Android rozpoczął się prawdziwy szał mobilnej fotografii. Coraz częściej przenika do realnego świata, nie tylko tego zamkniętego w ramach internetu i urządzeń mobilnych.

Serwisy finansowania społecznościowego, jak Kickstarter, czy Indiegogo odwiedzam bardzo często. Z co ciekawszymi moimi odkryciami dzielę się z Wami. O ile do działów „tech” i „design” zaglądam zawsze, tak do działu „fashion” sporadycznie. Niesłusznie, jak się teraz okazuje, bo w Indiegogo, w tymże dziale znajduje się projekt Tens. Ten, powstały w Edynburgu w Wielkiej Brytanii, projekt sprawi, że świat, jaki nas otacza, nabierze zupełnie nowych barw.

Pomyślicie, że przynudzam i że okulary to tak banalny produkt do kupienia latem na niemal każdym rogu ulicy większego miasta. Co jednak powiedziecie, gdy napiszę, że powstały okulary przeciwsłoneczne ze szkłami imitującymi filtry znane z aplikacji Instagram? Mnie ten pomysł bardzo zaciekawił.

Zazwyczaj okulary przeciwsłoneczne oziębiają barwy, jakie widzimy, obraz jest przygaszony i można powiedzieć – nijaki. Dlatego też ja, gdy tylko mogę, korzystam z pomarańczowych szkieł w swoich okularach podczas jazdy rowerem, czy biegania. Świat jest wystarczająco przytłaczający, by jeszcze bardziej pozbawiać go kolorów. Takiego samego zdania jest, jak się wydaje, zespół Tens.

Stworzył on wykonane z polimerów sztucznych (plastiku CR-39) okulary, których szkła imitują działanie filtrów znanych np. z Instagrama. W dodatku zapewniają ochronę przed promieniowaniem ultrafioletowym, posiadając filtr UV400. Zastosowane w nich szkła ocieplają obraz, dzięki czemu świat staje się znacznie bardziej kolorowy i nie można nie odnieść wrażenia, że bardziej przyjazny. Pomysł jest bardzo prosty, nie ma w tym projekcie skomplikowanych technologii, czy patentów, ale okazał się genialny.

Mamy zdecydowanie dość szarości, w dodatku zaczynamy widzieć świat w barwach, jakie serwujemy naszym znajomym na Instagramie. Pomysł jest prosty, okulary dostępne są w czterech kolorach, a ich wzornictwo odpowiada obecnym trendom. Cena tego cuda to 36 funtów brytyjskich, czyli około 190 złotych. Nie jest to mało, ale jak widać nie odstraszyło to internautów. Rzucili się na ten produkt niczym wygłodniałe hieny i sięgnęli do swoich kart kredytowych. Efektem tego jest zebranie ponad 210 tysięcy funtów brytyjskich w serwisie Indiegogo! Do końca zbiórki pozostało jeszcze 19 dni. Tens pokazuje, że czasami najprostsze pomysły mogą być najbardziej pożądane. Na koniec dodam, że twórcy chcieli pierwotnie zebrać tylko 9,4 tysiąca dolarów. Zainteresowanie przerosło ich oczekiwania i jak tu nie mówić o potędze finansowanie społecznościowego? To fakt.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

instagramCrowdfundingOkulary