Obejrzałem już sporo reklam sprzętu elektronicznego czy usług IT, każdego dnia lista się poszerza. Jedne lepsze, drugie gorsze, czasem się uśmieję, cz...
Oglądam reklamę smartfonu i przypomina mi się... scena z filmu o alkoholiku
Obejrzałem już sporo reklam sprzętu elektronicznego czy usług IT, każdego dnia lista się poszerza. Jedne lepsze, drugie gorsze, czasem się uśmieję, czasem powtórzę kilka razy, bo w głowie dzwoni pytanie "co to było?". Tym razem po kilkudziesięciu sekundach z reklamą doszedłem do wniosku, że korporacja stąpa po kruchym lodzie. Mnie np. ich materiał promujący sprzęt przypomniał o pewnej scenie z filmu. Scenie obrazującej upadek człowieka uzależnionego...
Rzecz dotyczy reklamy smartfonu Motorola. Jej twarzą jest Ashton Kutcher, który od kilku lat współpracuje z firmą Lenovo (przypominam, że Chińczycy kupili od Google amerykańską legendę). Co tam widzimy? Eksperyment. Ludzie zamykani w boksie, między ich rękami leży smartfon. "Zabawa" ma wykazać, jak długo człowiek jest w stanie wytrzymać bez chwycenia inteligentnego telefonu. Okazuje się, że wyniki nie są oszałamiające. Albo inaczej - oszałamia to, że eksperyment szybko się kończy.
Przyznam, że pomysł trochę dziwny, bo sam pewnie też odebrałbym dzwoniący telefon - po to stworzono to urządzenie. Abstrahując jednak od tej uwagi, trzeba przyznać, że reklama Motoroli nawiązuje do postępującego uzależniania się ludzi od smartfonu, od klikania, sprawdzania itd. Patrząc na to przypomniałem sobie o scenie z filmu Lot. Główny bohater staje przed mini barkiem, kontempluje jego zawartość, ostatecznie poddaje się nałogowi i chwyta za buteleczkę. Prawda, że podobne?
https://youtu.be/6tYnAf7PqV0?t=1m24s
Mnie trochę to przeraża, pisałem o tym niejednokrotnie. Bo to nie wymysł twórców reklamy - problem jest prawdziwy. Zastanawiam się przy tym, czy sensownym pomysłem ze strony Motoroli jest pokazać to uzależnienie? Co prawda firma mówi o bezdotykowej obsłudze sprzętu, ale to nie dotyk jest największym problemem, on stanowi kwestię techniczną. Temat sprowadza się do uzależnienia od smartfonu, a to jest destrukcyjne - jak każde uzależnienie. I co proponuje Motorola? Eh, nie dałbym im nagrody za reklamówkę roku...
Dorzucę jeszcze zdjęcie z ulic Sztokholmu:
Söder i våra hjärtan! RT @Sodermalmsnytt: Såg du den här skylten i morse?
https://t.co/YNb3V2HjZM pic.twitter.com/2Q8qoFeJpJ
— YB Södermalm (@YB_Sodermalm) listopad 16, 2015
Reklama
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu