YouTube

Odważna zmiana na YouTube. Prawdziwe trzęsienie ziemi

Kamil Świtalski
Odważna zmiana na YouTube. Prawdziwe trzęsienie ziemi
Reklama

YouTube nie boi się zmian. Platforma ostatnio regularnie serwuje nam coraz więcej odważnych zmian i nowości. Teraz gigant oficjalnie zapowiada usunięcie sekcji z najpopularniejszymi materiałami, jak "Na czasie", które przez lata gromadziły najgorętsze i najbardziej angażujące widzów filmy. Zamiast tego użytkownicy otrzymają dostęp do nowoczesnych, tematycznych rankingów, które mają lepiej wpisywać się w potrzeby współczesnych odbiorców.

Koniec ery jednej listy viralowych filmów. YouTube próbuje czegoś nowego

Od 2015 roku zakładki z najpopularniejszymi filmami były miejscem, gdzie można było znaleźć najczęściej oglądane i komentowane wideo w serwisie. Była to swoista lista przebojów: jeden ranking, który skupiał najbardziej viralowe treści z całej platformy. Jednak wraz z rozwojem YouTube, pojawieniem się Shorts czy rozbudową kategorii tematycznych, takie podejście przestało być wystarczające.

Reklama

Obecnie YouTube stawia na personalizację oraz różnorodność. Nowe rankingi będą prezentować najpopularniejsze treści w podziale na kategorie, takie jak: muzyka, filmy, podcasty czy zwiastuny kinowe. Dla miłośników gier wideo nadal dostępna będzie ta sama sekcja, gdzie znaleźć można będzie najgorętsze materiały ze świata gamingu.

Wprowadzenie rankingów tematycznych to odpowiedź na rosnące zróżnicowanie treści oraz oczekiwania użytkowników. Dzięki temu każdy odbiorca szybciej znajdzie interesujące go materiały – niezależnie od tego, czy szuka nowości muzycznych, inspirujących podcastów, czy najnowszych zwiastunów filmowych. YouTube zapowiada także rozszerzenie liczby kategorii, co pozwoli jeszcze lepiej dopasować prezentowane treści do indywidualnych preferencji.

YouTube odważnie podchodzi do zmian. Będzie ich znacznie więcej

Zmiany w sposobie prezentowania trendów to nie jedyne nowości. YouTube w ostatnim czasie intensywnie rozwija funkcje związane z personalizacją i wygodą użytkowania. Przykładem jest możliwość wyciszania subskrybowanych kanałów bez konieczności rezygnowania z subskrypcji: idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą czasowo ograniczyć liczbę powiadomień.

Nie sposób również nie wspomnieć o rosnącej roli sztucznej inteligencji na platformie. Google wdraża coraz więcej funkcji opartych na sztucznej inteligencji, takich jak inteligentne karuzele wideo w wynikach wyszukiwania, które automatycznie odtwarzają fragmenty klipów zgodne z interesującą użytkowników frazą. Innowacje te są często najpierw udostępniane subskrybentom YouTube Premium, zanim trafią do szerszego grona użytkowników, ale fakty są takie, że prędzej czy później każdy ma do nich dostęp.

Nie da się jednak ukryć, że YouTube nieustannie ewoluuje. Platforma dostosowuje się do zmieniających się oczekiwań użytkowników i dynamicznego rynku mediów cyfrowych. Usunięcie sekcji "Na czasie" bez wątpienia jest krokiem ku większej personalizacji oraz lepszego dopasowania treści do preferencji odbiorców. Nowe rankingi tematyczne, wsparte innowacyjnymi funkcjami AI, mają szansę wyznaczyć nowe standardy w prezentowaniu najpopularniejszych materiałów wideo i... nie ukrywam, że jestem bardzo ciekawy, jak gigant do tego podejdzie. Zwłaszcza teraz, kiedy firma dobitnie wyraziła swoje stanowisko w związku z treściami AI i nowymi zasadami monetyzacji.

Źródło

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama