Osoby pracujące na stanowisku informatyka, aby utrzymać się na rynku pracy, muszą rozwijać swoje kompetencje. Uczyć się nowych technologii, programów,...
Od informatyków wymaga się coraz więcej, ale się ich nie szkoli. Paradoks?
Osoby pracujące na stanowisku informatyka, aby utrzymać się na rynku pracy, muszą rozwijać swoje kompetencje. Uczyć się nowych technologii, programów, zdobywać nowe doświadczenia i umiejętności - tego wymagają on nich pracodawcy. Paradoks polega jednak na tym, że firmy zatrudniające specjalistów od IT jednocześnie nie chcą inwestować w rozwój kadr. Wolą w tej sytuacji wynająć zewnętrznego, już wyszkolonego specjalistę.
Opublikowany właśnie raport "State of IT Skills" pokazuje, że aż dziewięciu na dziesięciu menedżerów widzi niedostatki wiedzy u swoich podwładnych. Mimo to, firmy chętniej decydują się na wynajęcie zewnętrznych specjalistów, niż inwestycję w szkolenia własnych pracowników. Prowadzi to do prostego wniosku - aby informatyk był konkurencyjny na rynku pracy, samodzielnie musi zadbać o swój rozwój. Niestety, najczęściej przy użyciu własnych środków finansowych.
Na szczęście nie wszystko, co zaprezentowano w raporcie, wygląda tak nieciekawie. Pomimo trudnej sytuacji ze szkoleniami, rola informatyków w firmie jest doceniana przez kadrę zarządzającą oraz specjalistów do spraw rekrutacji. Nawet w sytuacjach, gdy zajmujący wyższe stanowiska osoby nie do końca rozumieją i "czują" nowe technologie.
Wedle raportu największe niedostatki wiedzy można dostrzeć wśród informatyków zajmujących się tematyką:
- sieci (LAN, WAN)
- serwerów i centrów danych
- bezpiecznego przechowywania danych
- wsparcia technicznego
- bezpieczeństwa w sieci
- analizy danych
- projektowania stron internetowych
Jakie są Wasze doświadczenia? Czy pracując w roli informatyków spotykacie się z wymogami zdobywania nowej wiedzy? Czy oferowane są Wam szkolenia w miejscu zatrudnienia? Komentarze pozostawiamy do Waszej dyspozycji.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu