Na CES 2016 nie mogło zabraknąć Sony, które wraz z początkiem roku postanowiło pokazać kilka nowych produktów z kilku różnych kategorii. Telewizory 4K...
Nowe telewizory 4K, sprzęt audio, kamery i malutki projektor - czyli Sony na CES 2016
Na CES 2016 nie mogło zabraknąć Sony, które wraz z początkiem roku postanowiło pokazać kilka nowych produktów z kilku różnych kategorii. Telewizory 4K, wodoodporne Walkmany, głośniki, domowe zestawy muzyczne, gramofony, kamery i odtwarzacze Blu-ray.
4K BRAVIA
Większa jasność, mocniejszy kontrast i żywsze kolory - to mają być zalety technologii HDR, która powędrowała do telewizorów Sony Bravia z 4K. Sprzęt dorobił się nawet nowego logo „4K HDR”, które ma pojawiać się na nowych ekranach z serii Bravia.
Bravia X93D to nowa seria telewizorów LCD 4K, które wyposażono w technologię Slim Backlight Drive - ta ma zapewnić lepszą jakość obrazu przy oglądaniu materiałów w 4K HDR. Telewizory otrzymają podświetlenie matrycowe i system zwiększania kontrastu Sony X-tended Dynamic Range PRO, który zapewni szeroki zakres barw z wyświetlaczem TRILUMINOS Display (zwiększenie maksymalnej jasności, pogłębienie czerni i poprawienie kolorystyki obrazu). Sprzęty otrzymają ponadto nowy, intuicyjny system obsługi z funkcją wyszukiwania głosowego.
Na CES 2016 pokazano ponadto technologię Backlight Master Drive, pozwalającą uzyskać większą jasność i kontrast, dzięki zastosowaniu gęsto rozmieszczonych diod LED - jasność szczytowa na telewizorze demonstracyjnym ma osiągać 4000 cd/m2.
Sony pokazało również nową aplikację Sony Pictures Home Entertainment - ULTRA, która jeszcze w tym roku ma zostać wprowadzona na amerykański rynek. Pozwoli ona na zakup i strumieniowanie filmów oraz programów telewizyjnych w 4K HDR. Amerykanie dostaną materiały z biblioteki 4K Sony Pictures.
Sprzęt audio
Sony przygotowało trzy nowe produkty z serii h.ear. Przenośny głośnik bezprzewodowy h.ear go oraz bezprzewodowe modele h.ear on Wireless NC i h.ear in Wireless. Wszystkie urządzenia mają oferować dźwięk o wysokiej rozdzielczości Hi-Res Audio.
Powiększy się również rodzina produktów Extra Bass (XB) - pokazano nowe słuchawki MDR-XB650BT, bezprzewodowe głośniki SRS-XB3 i SRS-XB2 oraz charakteryzujący się dużą mocą zestaw muzyczny GTK-XB7. Firma wspomniała ponadto o wyposażeniu wybranych urządzeń w nową funkcję Wireless Sound, która ma ułatwić bezprzewodowe ich łączenie.
Kamery
Pokazano nową kamerę 4K Handycam FDR-AX53, wyposażoną w obiektyw Zeiss z 20-krotnym zoomem optycznym oraz w przetworniki obrazu o wysokiej czułości (piksele mają być o 60% większe niż w obecnym modelu 4K Handycam). W sprzęcie znajdzie się miejsce dla technologii Balanced Optical SteadyShot oraz szybki, inteligentny system AF, jak również nowy mikrofon stereo.
W technologię Balanced Optical SteadyShot wyposażono również nową kamerę HD Handycam HDR-CX675, która otrzymała inteligentny tryb aktywny i możliwość 5-kierunkowej stabilizacji obrazu. Szybki, inteligentny system AF otrzyma również bardziej kompaktowy model HDR-CX455, który dodatkowo wyposażono w mikrofon potrafiący rejestrować dźwięk przestrzenny 5.1.
Dla miłośników nagrywania swoich sportowych wyczynów przygotowano natomiast serię kamer Sony Action Cam ze stabilizatorem SteadyShot. Odświeżono model HDR-AS50, który będzie sprzedawany w zestawie z pilotem Live-Vie. Sprzęt umożliwi tworzenie animacji poklatkowych 4K oraz filmowanie pod wodą na głębokości do 60 metrów (do podwodnych zadań służyć będzie specjalna obudowa).
Life Space UX
To rodzina produktów, dzięki którym mamy zmienić sposób korzystania z przestrzeni mieszkalnej i doświadczania rozrywki. Japończycy mogą już kupić głośnik w żarówce LED, firma planuje też wprowadzić do sprzedaży przenośny projektor do wyświetlania obrazów z bardzo małej odległości. Wyposaży go w zintegrowane głośniki i akumulator (wymiary sześcianu o boku 10 cm - wyświetli obraz o przekątnej od 22 do 80 cali, czyli 56–203 cm). Zobaczymy również szklany głośnik, emitujący dźwięk z walca ze szkła organicznego, wewnątrz którego zostanie umieszczone diodowe źródło światła. Niestety sprzęty mają pojawić się na razie wyłącznie na japońskim i amerykańskim rynku.
Wybory, poprzez które chcemy być niepowtarzalni i odróżniani, ciekawość stymulująca nas do mierzenia się z wyzwaniami, zaangażowanie w promowanie kreatywności... Wszystko to wyraźnie pokazuje, że dysponujemy filozoficznymi i strategicznymi podwalinami do dalszej budowy mocniejszego, lepszego, bardziej rentownego Sony. Nasz podstawowy cel nie zmienia się: nadal koncentrujemy się na wprowadzaniu w życie filozofii kando.
- powiedział podczas konferencji prezes i dyrektor generalny Sony Corporation - Kazuo Hirai
grafika: 1
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu