14

Nowe reklamy iPhone’a, iOS8 na niemal połowie urządzeń, iPad Pro nie wcześniej niż w 2015

Dzisiejsze popołudnie to sporo informacji dotyczących produktów Apple. Po pierwsze, jak zawsze przy okazji premiery iPhone’a obejrzeć można nowe spoty reklamowe. Pojawiły się także pierwsze statystyki co do popularności iOS8 oraz kilka wieści na temat nowych iPadów. Tematami nowych reklam iPhone’ów są kamera i większe wymiary obydwu modeli. W przypadku kamery poruszane są takie nowości […]

Dzisiejsze popołudnie to sporo informacji dotyczących produktów Apple. Po pierwsze, jak zawsze przy okazji premiery iPhone’a obejrzeć można nowe spoty reklamowe. Pojawiły się także pierwsze statystyki co do popularności iOS8 oraz kilka wieści na temat nowych iPadów.

Tematami nowych reklam iPhone’ów są kamera i większe wymiary obydwu modeli. W przypadku kamery poruszane są takie nowości jak tryb slow-motion, nagrania typu timelapse oraz stabilizacja obrazu. W drugim ze spotów skupiono się przede wszystkim na rozmiarach iPhone’ów 6 i 6 Plus. Prezentowanych jest kilka aplikacji jak Zdrowie, mapy (widok 3D) czy Garage Band, ale na każdy kroku osoba trzymająca model 6 Plus zaznacza jak duży jest drugi z iPhone’ów. Spoty są dość zabawne, ale moim zdaniem nie jest to poziom kilku poprzednich reklam.

Jakim zainteresowaniem użytkowników iPhone’ów, iPadów iPodów touch cieszy się ósma odsłona systemu iOS. Według danych z App Store do 21 września, czyli w 4 dni po premierze iOS8 zainstalowany został na 46% urządzeń. Na niemal połowie, bo 49% nadal pracuje iOS7, zaś stawkę uzupełniają poprzednie wersje systemu, stanowiące 5%. Przyjęcie iOS8 w ciągu pierwszych 18 godzin również nie napawa optymizmem – instalacji dokonano na 6% urządzeń, podczas gdy iOS7 trafił w tym sammym czasie na 12% smartfonów i tabletów od Apple rok temu. Ważnym czynnikiem jest bez wątpienia w tym przypadku brak większych zmian wizualnych w systemie, które to są zauważane jako pierwsze przez zwykłych użytkowników. Ci nie widząc zbyt dużej różnicy oglądając opisy i recenzje w Sieci nowego iOS-a, nie czują potrzeby zainstalowania nowej wersji.

Bardzo ciekawie brzmią pogłoski i plotki dotyczące nowych iPadów lub nowego iPada, na co wskazuje część z nich. Jak na razie nie wyłania się jeden spójny obraz tego, co zaprezentuje Apple podczas następnego. Data jest już bardziej pewna – 21 października. Mówi się, że nowy iPad mini Retina pojawi się dopiero na początku przyszłego roku, a iPad Pro wyposażony w ekran 12,9 cala w drugim kwartale 2015. Co ciekawe, według nie których źródeł projekt większego iPada został porzucony przez Apple – niedługo powinniśmy się przekonać. Następca iPada Air ma zostać wyposażony w nowy procesor A8, lepsze kamery oraz sensor TouchID umieszczony w przycisku Home. Wspomina się również o wersjach kolorystycznych na wzór tych z nowych iPhone’ów.