Mobile

Specjalnie założyłem konto w banku na selfie, by sprawdzić nowe PeoPay 3.0. Co się zmieniło? Wszystko

Grzegorz Ułan
Specjalnie założyłem konto w banku na selfie, by sprawdzić nowe PeoPay 3.0. Co się zmieniło? Wszystko
22

Aplikacje mobilne, to oczko w głowie banków w Polsce. Nic dziwnego, Polacy coraz bardziej stają się mobile only, jeśli chodzi o bankowość elektroniczną. Dlatego też tak dużo się zmienia i unowocześnia w temacie aplikacji bankowych. Dziś Bank Pekao udostępnił swoim klientom zupełnie nową wersję PeoPay 3.0.

Zakładanie konta online w banku Pekao przez selfie

Jak wspominałem w tytule, aby sprawdzić nową wersję PeoPay 3.0, zdecydowałem się na założenie nowego konta w Banku Pekao, a jako, że można to zrobić online bez wychodzenia z domu, wybrałem tę formę.

Cały proces odbywa się w aplikacji mobilnej i składa się z dwóch etapów. W pierwszym podajemy swoje podstawowe dane osobowe, z numerem telefonu oraz adresem email, po czym potwierdzamy swoją tożsamość okazując w kamerce obie strony swojego dowodu tożsamości oraz różnych ujęć swojej twarzy.

Za pierwszym razem ten etap nie zakończył się powodzeniem, podejrzewam, że zbyt szybko obracałem z powrotem głowę, przy komendzie pokazania prawego czy lewego profilu twarzy. Na szczęście za drugim razem wszystko poszło już szybko i sprawnie.

Drugim etapem, już po udanej weryfikacji tożsamości, jest podanie już dokładnych danych, wraz z adresem zamieszkania czy do korespondencji, po czym następuje kolejna weryfikacja w banku. Ten etap trwał najdłużej, chyba dłużej czekałem na ostateczną weryfikację niż trwał cały mój fizyczny proces zakładania konta.

PeoPay 2.0 - tak było

Dla porównania, zerknijmy na to jak wyglądała starsza wersja 2.0. Na pierwszym ekranie po zalogowaniu mieliśmy charakterystyczny okrąg z szybkim dostępem do podstawowych funkcji aplikacji, takich jak skanuj i płać, płatności Blik, przelewy czy kontakt z bankiem.

W rozwijanym menu u góry, po prawej stronie ekranu mieliśmy dostęp już do szczegółowych funkcji, jak przelewy oczekujące, historia transakcji czy kalendarz płatności. Najważniejsza z opcji, czyli przelewy pozwalała wybrać przelew na własne konto, obce czy na numer telefonu. Na dole ekranu z kolei, umieszczono trzy ikony do szybkiej nawigacji po głównych ekranach aplikacji, czyli do pulpitu, przelewów i wylogowania się z programu.

PeoPay 3.0 - tak teraz będzie

W nowej wersji aplikacji PeoPay 3.0, na ekranie startowym, jeszcze przed zalogowaniem możemy skorzystać z opcji wygenerowania kodu BLIK, skanowania faktur do płatności czy znalezienia najbliższej placówki banku. Po zalogowaniu z kolei, przywita nas już zupełnie nowy pulpit. Zrezygnowano tu z okręgu z szybkim dostępem do podstawowych funkcji, w to miejsce mamy podgląd stanu naszego konta i trzy ikony odpowiedzialne za przejście do BLIKA, przelewów i skanowania faktur do płatności. W dolnej części aplikacji znalazł swoje miejsce dostęp do naszej karty płatniczej przypisanej do konta.

Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.:

Nowa, udostępniona właśnie klientom wersja PeoPay jest jedną z najnowocześniejszych tego typu aplikacji dostępnych na rynku. Jej poprzednie wersje cieszyły się dużą popularnością wśród naszych klientów, a teraz jest jeszcze bardziej intuicyjna i prostsza w obsłudze. Liczymy, że nowy, czerwony PeoPay przypadnie do gustu nawet najbardziej wymagającym użytkownikom.

Nie znajdziemy tu już rozwijanego menu z dostępem do innych funkcji, nawigacja do nich przeniesiona została do dolnego paska. A więc, przechodząc do płatności uzyskamy dostęp do różnego rodzaju przelewów czy listy odbiorców naszych płatności. W zakładce historii znajdziemy listę dokonanych operacji czy funkcji przeprowadzenia analizy finansowej. Natomiast ostatnia zakładka wypełniona jest szczegółowymi ustawieniami konta, jak aktywacja płatności zbliżeniowych, BLIKA lub Apple Pay, ustawienia sposobu logowania oraz możliwość zmiany skrótów, wyświetlanych na pulpicie głównym. W miejsce BLIKA i skanowania faktur możemy wybrać zupełnie inne dwie najczęściej wykorzystywane przez nas funkcje w aplikacji mobilnej.

Całość wygląda naprawdę dobrze i nowocześnie. Nawigacja po aplikacji jest szybka i intuicyjna, sam wygląd PeoPay 3.0 jest przejrzysty i miły dla oka, do tego możliwość personalizacji pulpitu sprawia, że to udana aktualizacja i myślę, że spodoba się dotychczasowym użytkownikom wersji 2.0.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu