9

Nowa wersja Pokemon GO przywraca tryb oszczędzania energii i nie tylko [prasówka]

Studio Niantic nieustannie dopracowuje swój czołowy produkt. Nowa wersja Pokemon GO to m.in. przywrócony tryb oszczędzania energii i eliminuje szereg błędów.

Aktualizacja Pokemon GO

Nowa wersja Pokemon GO jest już dostępna na Androida oraz iOS. Twórcy wyeliminowali szereg błędów (m.in. ten ze specjalnymi pokeballami) i przywrócili tryb oszczędzania energii, który zniknął w jednej z poprzednich wersji. Niestety nie przywrócono możliwości śledzenia Pokemonów. Zamiast tego na liście zmian Niantic informuje o testach nowej funkcji Nearby, co ma prawdopodobnie oznaczać po prostu zmianę interfejsu aplikacji. Ponadto dodano ostrzeżenie o tym, by nie korzystać z aplikacji podczas prowadzenia samochodu, a także poprawiono wygląd liderów zespołów. Ponadto użytkownicy mogą teraz jednorazowo zmienić swoją nazwę użytkownika w przypadku, gdy obecna się im nie podoba.

Nowe Pokemony pobierzecie z Google Play lub AppStore. Pełną listę zmian zamieszczam natomiast poniżej:

– Added a dialog to remind Trainers that they should not play while traveling above a certain speed. Trainers must confirm they are not driving in order to continue playing
– Made improvements to the accuracy of a curveball throw
– Fixed a bug that prevented ”Nice,” ”Great,” and “Excellent” Poké Ball throws from awarding the appropriate experience bonuses
– Fixed achievements showing incorrect Medal icons
– Enabled the ability for Trainers to change their nickname one time, so please choose your new nickname wisely
– Resolved issues with the battery saver mode and re-enabled this feature
– Added visuals of Team leaders – Candela, Blanche and Spark
– We’re currently testing a variation of the “Nearby Pokémon” feature with a subset of users. During this period you may see some variation in the nearby Pokémon UI.
– Minor text fixes

Helio X30

Mediatek rozszerza ofertę o nowe procesory. Chipy X30 wyposażono w aż dziesięć rdzeni podzielonych na trzy bloki – 4 x Cortex-A73 2,8 GHz, 4 x Cortex-A53 2,2 GHz i 2 x Cortex-A35 2,0 GHz. Układy są produkowane przez TSMC w litografii 10 nm FinFet. Chipset obsługuje kamery z sensorami do 40 Mpix i rejestrowanie wideo matrycami do 24 Mpix, a także radzi sobie z łącznością LTE Cat. 12. Ponadto potrafi on współpracować z kościami RAM o maksymalnym rozmiarze 8 GB (LPDDR4 POP 1600MHz). Wspiera go czterordzeniowy GPU PowerVR 7XT. Pierwsze smartfony w niego wyposażone powinny zadebiutować w drugiej połowie przyszłego roku.

Wideo z Facebooka na telewizorach

Jak potwierdził rzecznik prasowy, Facebook testuje funkcję, która pozwoli na streaming materiałów wideo na duży ekran. W tym celu oficjalny klient usługi ma niebawem zostać rozbudowany o wsparcie dla standardów AirPlay (Apple’a) i Google Cast. Ten pierwszy już zaimplementowano w aplikacji na iPada w 2011 roku. Obsługę Chromecastów twórcy testują natomiast na Androidzie od maja 2016. W praktyce miałoby to nam pozwalać na zminimalizowanie dowolnego materiału wideo, który by był wyświetlany na telewizorze. My natomiast mielibyśmy dalej dostęp do strumienia z treściami i wszystkich powiązanych z nim funkcji. Oczywiście w jednym momencie streamowane mogłoby być wyłącznie jedno wideo. Póki co nie wiem, kiedy to rozwiązanie miałoby zadebiutować w stabilnej wersji programu.