Jeżeli telewizję oglądam, to zazwyczaj od wielkiego dzwonu. Dwie najważniejsze role telewizji - informacyjną oraz rozrywkową przejął w moim przypadku internet. Nie oznacza to jednak, że nie widzę starań niektórych graczy na rynku telewizyjnym, którzy chcą przyciągnąć uwagę również takiego widza, któremu z telewizją jest "nie po drodze", albo po prostu chce obejrzeć serwis informacyjny tak, jak mu wygodnie. Właśnie taką drogą idzie NOWA TV ze swoim serwisem informacyjnym 24 godziny.
Mały program informacyjny zawstydza wielkich graczy - zobaczcie co robi NOWA TV
Na informację o takim sposobie dystrybucji swojego programu informacyjnego przez NOWA TV natrafiłem zupełnie przypadkiem. Właściwie, to z NOWA TV wcześniej nie miałem zbyt wiele do czynienia. Owszem, nazwę stacji telewizyjnej znałem, jednak nie byłem w stanie wymienić ani jednego dziennikarza, który pracuje w dziale informacyjnym, ani choćby cząstki ramówki. W sumie to zrozumiałe, bo przecież telewizji raczej nie tykam. Okazuje się natomiast, że stosunkowo mały w stosunku do wielkich graczy program informacyjny tej stacji - 24 godziny prowadzi transmisję nie tylko w telewizji, ale również na Facebooku za pomocą mechanizmu do przekazywania wideo na żywo.
Też o tym nie wiedzieliście? No, właśnie. Pomysł NOWA TV jest świetny, gorzej z jego promocją
O ile wykorzystanie mechanizmu Facebooka do tego celu jest jak najbardziej dobrym pomysłem, tak NOWA TV muszę konkretnie zganić za to, że tak małą uwagę przykuto do promocji takiego sposobu dystrybuowania swojego programu. Dla mniejszej od konkurencji stacji z - co oczywiste - znacznie mniejszym programem informacyjnym wspomniana wyżej cecha może być świetnym elementem wyróżniającym markę z tłumu. Wielkie stacje mają wysoką oglądalność, rozpoznawalne marki i oddanych widzów. NOWA TV zaś atakuje nieco z ukrycia i uwierzcie mi, pięknie wypunktowała kwestię pogodzenia telewizji linearnej z internetem.
Standardowy program informacyjny w telewizji to oczywiście zbiór materiałów przygotowanych przez dziennikarzy. Prowadzący zapowiada je i ewentualnie opatruje opisywane wydarzenia własnym komentarzem. Widz przed telewizorem nie jest w stanie na te treści zareagować, skomentować ich, wyrazić własnej opinii. Komunikacja między widzem a stacją odbywa się tylko jednym kanałem. Tutaj oczywiście wielką przewagę ma internet. Tam występują już dwa równoważne kanały, które wspierają budowanie relacji między twórcą, a konsumentem. Jeżeli wszystko idzie w dobrym kierunku, na mocy wytworzenia się społeczności różnice między konsumentem, a twórcą zaczynają się zacierać.
Trudno mi znaleźć podobny mechanizm dystrybucji w polskim internecie
Dzięki takiemu podejściu do dystrybuowania swojego serwisu informacyjnego, NOWA TV może pozyskać konsumentów treści o nieco innym profilu, a także zbudować pewną społeczność. Program informacyjny jest nadawany codziennie o 18:30 na Facebooku. Tam również jest dostępny za darmo do ponownego odtworzenia. Odbiorcy audycji mogą komentować na żywo to, co jest prezentowane w programie, reagować na materiał lub udostępniać go. Sądząc po tym, co dzieje się na profilu Facebookowym programu 24 godziny, oglądalność jest naprawdę spora. 16 tysięcy wyświetleń na Facebooku to wcale nie taka mała liczba szczególnie biorąc pod uwagę ostatnie sukcesy stacji. Jak podaje SATKurier, 24 godziny na NOWA TV 21 maja 2017 roku oglądało rekordowe 105 tys. widzów AMR.
Program 24 godziny jest emitowany w telewizji NOWA TV, która należy do ZPR Media S.A. Podmiot prowadzi działalność wydawniczą i należy do niego sporo rozpoznawalnych stacji telewizyjnych, portali internetowych oraz tytułów prasowych. W portfolio spółki znajdują się m. in. takie marki jak Super Express, Radio Eska, PoradnikZdrowie.pl. muratordom.pl, se.pl, ESKA TV, Polo TV. Prezenterami programu 24 godziny są: Beata Tadla, Jarosław Kulczycki, Marek Czyż oraz Joanna Dunikowska.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu