E-commerce

Rewolucja w usługach Poczty Polskiej. Ma być prościej, szybciej i nowocześniej

Grzegorz Ułan
Rewolucja w usługach Poczty Polskiej. Ma być prościej, szybciej i nowocześniej
28

Rynek usług kurierskich wraz z dynamicznym rozwojem polskiego e-commerce staje się coraz bardziej konkurencyjny. Poczta Polska chcąc pozostać w walce o klientów musi się zmienić. Pierwszy krok w tym kierunku ogłoszono dziś na konferencji Poczty Polskiej.

Początkiem tych zmian, skądinąd słusznym jest uproszczenie oferty kurierskiej Poczty Polskiej. Od dziś w ofercie kurierskiej PP pozostaną jedynie dwie usługi - paczka powszechna i przesyłki kurierskie Pocztex, realizowane w dwóch standardach doręczenia: D+1 (doręczenie następnego dnia po nadaniu) oraz Na Dziś (w wybranych miastach D+0, doręczenie tego samego dnia).

Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej:

Wprowadzane przez nas zmiany w usłudze są kompleksowe: od wprowadzenia nowej oferty, przebudowy całej sieci logistycznej, rebrandingu wizerunkowego, po wprowadzenie nowej strony www.pocztex.pl. Pocztex przyspiesza i staje się nowocześniejszy i bliższy klientom – przesyłki kurierskie będą doręczane następnego dnia po nadaniu, a w wybranych miastach nawet tego samego dnia.

Pocztex zastąpi więc dotychczasowe w ofercie usługi Paczka+, Ekspres 24, Kurier 48, Kurier Miejski, Kurier Krajowy, Kurier Bezpośredni. W ramach usługi Pocztex pojawią się też nowe formaty paczek (S, M, L, XL, 2XL), a ich cena będzie uzależniona od formatu przesyłki, a nie jak dotychczas od ich masy.

Nazewnictwo zmienią też rodzaje dostaw kurierskich, do punktów odbioru oraz automatów paczkowych:

  • Pocztex Kurier – doręczenia przesyłek przez kuriera pod wskazany adres;
  • Pocztex Punkt – dostawy przesyłek do największej sieci punktów odbioru, która obejmuje już ponad 17 tys. lokalizacji w całej Polsce i stale rośnie;
  • Pocztex Automat – dostawy przesyłek do automatów paczkowych.

Z kolei same automaty paczkowe będą pozycjonowane pod nazwą Pocztex Automat. Nowe automaty paczkowe będą dostarczane przez konsorcjum spółek P2A BOX sp. z o.o. i Pakpobox Ltd., a więc już bez SwipBox.

Poczta Polska planuje przeznaczyć na rozwój sieci własnej automatów paczkowych 300 mln zł, a ma ich łącznie powstać w przyszłym roku 2 tys. Pierwsze 750 automatów ma być postawionych przed Biedronkami w pierwszej połowie przyszłego roku.

Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej:

Nowa oferta usług kurierskich jest znacząco uproszczona, dostosowana do wymagań rynkowych klientów. Modyfikujemy portfolio produktowe i jednocześnie podnosimy standardy obsługi, wdrażamy dedykowane funkcjonalności. Właśnie podpisaliśmy umowę na  dostawę automatów paczkowych, aby w 2022 roku udostępnić klientom sieć obejmującą 2 tys. szt. takich urządzeń. W perspektywie kolejnych kliku lat planujemy przeznaczyć ok. 300 mln w rozwój własnej sieci automatów.

Tak więc będą one dostępne przez 24/7, nie jak w przypadku SwipBox tylko w godzinach otwarcia Biedronek. Wyposażone będą w ekran dotykowy i terminal płatniczy do płatności kartą płatniczą lub BLIK-iem przy nadawaniu przesyłek lub odbiorze przesyłek pobraniowych.

Poczta Polska pracuje też nad udostępnieniem nowej aplikacji mobilnej, umożliwiającej nadawanie przesyłek Pocztex, ich śledzenie oraz odbiór z automatów paczkowych.

Źródło: Poczta Polska.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu