Multikino zaprezentowało swoją nową aplikację mobilną dla Androida i iOS-a. Mieliśmy już szansę jej się przyjrzeć.
Multikino z nową, rozbudowaną aplikacją mobilną. Kiedy przyjdzie czas na Cinema City?
Nowe funkcje w aplikacji Multikina
Multikino Vue, bo taką nazwę nosi aplikacja, trafiła już do Sklepu Google Play, a niedługo powinna być także dostępna do pobrania z App Store na iPhonach. Znajdziecie w niej zupełnie nowy interfejs z dolnym paskiem nawigacyjnym oraz kilkoma nowościami. Pierwszą z nich, moją ulubioną, jest "Film alert", który pozwala na oznaczenie konkretnych tytułów, by przy okazji ich premiery i dostępności biletów otrzymać przypomnienie w formie powiadomienia w aplikacji oraz wiadomości e-mail. Ponadto, aplikacja nareszcie pozwala agregować karty lojalnościowe Multikina, jak karta Rodzina do kina, M!karta, Filmweb+ oraz Payback - wszystkie są już dostępne w jednym miejscu.
Oczywiście aplikacja nadal umożliwia zakup biletów (które zapisywane są w aplikacji w odpowiedniej formie, by móc później skorzystać z nich przy wejściu do kina) i korzystanie ze zniżek na ofertę z baru. Dzięki nowemu interfejsowi przeglądanie repertuaru jest, w mojej ocenie, o wiele wygodniejsze i szybsze. Naturalnie dzięki usługom lokalizacji aplikacja sama zasugeruje Wam najbliższe kino, ale jeśli zechcecie wybrać się do innego multipleksu, to bez problemu zmienicie obiekt klikając na nazwę miejscowości w prawym górnym rogu.
Jak na razie w sklepach Google Play i App Store nadal widnieje również poprzednia aplikacja, dlatego skierowałem pytanie dotyczące jej przyszłości do Multikina. Jestem też ciekaw, czy wersja na iOS będzie wspierać aplikację Wallet, by wygodnie zapisywać na później bilety do kina. Jeżeli nie będzie to obsługiwane na początku, to być może pojawi się w przyszłości? Zastanawia mnie też opieszałość Cinema City, które do tej pory nie udostępniło aplikacji, oferując jedynie mobilną stronę internetową. Czyżby była wystarczająca dla użytkowników?
Aktualizacja: otrzymaliśmy odpowiedzi od Multikina na zadane przez nas pytania przy okazji debiutu aplikacji, znajdziecie je poniżej.
Odpowiada Wojciech Szymczyk, Lider rozwiązań cyfrowych dla grupy VUE
Co stanie się ze starszą aplikacją Multikina?
Starsza aplikacja zostanie wygaszona w przeciągu pół roku, a już niebawem zniknie ze sklepu Google Play i App Store. Przez najbliższe miesiące będziemy zachęcali użytkowników starej aplikacji do instalacji nowej. Mamy nadzieję, że dzięki licznym korzyściom, które oferuje nowa aplikacja transfer przebiegnie szybciej.
Czy na iOS można spodziewać się integracji z Wallet (gdzie można zapisywać bilety innych usług)
Do końca tego roku wdrożymy integrację z płatnościami GPay. Aktualnie w portfelu GPay można zapisywać bilety. Natomiast Wallet Apple’a mamy w planach na przyszły rok.
Pytanie niezwiązane z aplikacją. Z czego wynika ograniczenie możliwości rezerwacji biletów na stronie www? Zauważono ostatnio, że coraz mniej wydarzeń na to pozwala.
W krajach Europy zachodniej oraz w USA nie ma możliwości rezerwacji biletów. Pod tym względem Polska była ewenementem. W sieci Multikino ponad 25% rezerwacji nie było odbieranych, a zablokowane miejsca uniemożliwiały innym klientom korzystanie z naszej oferty. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom widzów w najbardziej frekwencyjnych lokalizacjach wyłączyliśmy rezerwacje i rekomendujemy zakup biletów online. Jest to dużo korzystniejsze rozwiązanie. Widzowie nie muszą stać w kolejkach po odbiór biletów, mają zagwarantowane miejsce, które wybrali oraz mogę korzystać z licznych promocji na zakup przekąsek w barach kinowych. Ponadto w razie zmiany planów mogą dokonać zwrotu biletów do 15 minut przed seansem korzystając z formularza multikino.pl/zwrot_biletu , którego wypełnienie zajmuje tylko minutę. Pieniądze są zwracana na konto klienta od razu lub najpóźniej w ciągu 24h. Biorąc pod uwagę trend płynący od naszych sąsiadów i potrzeby polskich kinomanów nie można wykluczyć, że w niedalekiej przyszłości w tym kierunku podąży polska branża kinowa.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu