8

Nokia zamówiła 2 mln telefonów z Windows Phone 7? Inwazja przełożona na 2012

Fiński gigant (używam tego określenia z przyzwyczajenia) szykuje się do premiery swojego pierwszego smartphone’a z Windows Phone 7. Według wcześniejszych informacji, telefon trafi do sprzedaży już we wrześniu. Nie byłoby w tym jednak nic dziwnego, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, że na wrzesień zapowiadana jest również nowa generacja mobilnych okienek – Windows Phone 7 Mango. […]

Fiński gigant (używam tego określenia z przyzwyczajenia) szykuje się do premiery swojego pierwszego smartphone’a z Windows Phone 7. Według wcześniejszych informacji, telefon trafi do sprzedaży już we wrześniu. Nie byłoby w tym jednak nic dziwnego, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, że na wrzesień zapowiadana jest również nowa generacja mobilnych okienek – Windows Phone 7 Mango. Wiele wskazuje jednak na to, że plany Nokii w kwestii premiery nowych urządzeń będą skromniejsze niż moglibyśmy spodziewać się.

Według bloga unwiredview.com, już we wrześniu Compal (część z Was może kojarzyć tę firmę z produkcją komputerów przenośnych) rozpocznie dostawy telefonów zamówionych przez Nokię. Jeśli informacje okażą się prawdziwe to Nokia zamówiła 2 miliony urządzeń na czwarty kwartał tego roku.

Wydaje się, że jest to stosunkowo mała ilość, ale z drugiej strony szefowie fińskiego koncernu są zapewne świadomi, że pierwsze miesiące obecności nowych produktów na rynku raczej nie przyniosą wysokiej lub nawet średniej sprzedaży. W takiej sytuacji, najważniejszy powinien być fakt zaistnienia produktu.

Według unwiredview.com premiera nie nastąpi we wrześniu. Koncern przesunie ją raczej na drugą połowę października. Urządzenia zostałyby zaprezentowane podczas konferencji Nokia World, która zapowiedziana jest na 26-27 października, w Londynie.

Powyższe informacje wydają się potwierdzać wcześniejsze doniesienia, wedle których Nokia zamierza szturmować rynek dopiero w 2012 roku. Koniec bieżącego roku ma natomiast posłużyć do wspomnianego już zaistnienia, pozyskania uwagi mediów oraz sprawdzenia jakości produktu, ewentualnie wykrycia wad, które należy wyeliminować w przyszłych modelach.