Windows Phone 7 powoli, ale konsekwentnie wchodzi w kolejne segmenty rynku smartphone'ów. Nie licząc iOS, dotychczas każda, startującą platforma mobil...
Nokia Lumia 610 startuje w Europie z NFC i pokazuje jak nie robić reklam smartphone'ów
Nokia zaprezentowała dzisiaj europejską wersję modelu Lumia 610. Telefon ten posiada moduł NFC i umożliwiał będzie płatności w systemie zbliżeniowym. Jest to również pierwszy model Nokii z systemem Windows Phone 7, z tzw. średniej, a może nawet niskiej półki. Ktoś zapyta, a co z Lumią 710? Przecież ona również była skierowana do mniej zamożnego/wymagającego klienta. Według mnie, mieściła się jednak w górnej półce, szczególnie ze względu na praktycznie identyczną specyfikację jak Lumia 800.
Lumia 610 to natomiast produkt o klasę niższy, ale jednocześnie bardziej masowy. W specyfikacji telefonu znajdziemy układ ARM11 Qualcomma, pracujący z prędkością 800 Mhz. 256MB RAM. 8GB pamięci zintegrowanej. Aparat 5M pix oraz wyświetlacz o rozdzielczości 800x480 i przekątnej 3,7".
Cieszę się, że Nokia wreszcie wchodzi z Windows Phone 7 w segment tańszych urządzeń, dlatego że to właśnie one najlepiej służą promocji młodej platformy. Szkoda tylko, że nadal obecny jest duży problem z promocją tych urządzeń. Według mnie kampanie reklamowe serii Windows Phone 7 wciąż wypadają blado na tle konkurencji. Nie ważne czy są one realizowane na potrzeby mediów tradycyjnych, czy też internetowych. W mojej ocenie są po prostu kiepskie.
Świetnym przykładem jest tutaj poniższe wideo.
http://youtu.be/Skpt9I-BxYg
Czy widzieliście kiedyś nudniejszą prezentacjß smartphone'a? Pan Andrea Bacciocola jest może świetnym specjalistą od wdrażania NFC, ale do reklamowania produktów Nokii zupełnie się nie nadaje. Zresztą, z całym szacunkiem, ale nie wiem skąd w dziale marketingu Nokii przekonanie, że inżynierowie powinni reklamować produkty, które tworzą?
Pomijając jednak ten fakt, Lumia 610 będzie dostępna w Europie, w ofercie Orange. Telefon trafi do sprzedaży na początku trzeciego kwartału tego roku.
Źródło: informacja prasowa
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu