1

Nokia dostarczy mapy do samochodów Toyoty. Konkurencja dla tradycyjnych nawigacji i Google Maps?

Fińska Nokia, niegdyś lider wśród producentów telefonów komórkowych, nawiązał współpracę z firmą motoryzacyjną Toyota. Dzięki niej w samochodach japońskiej marki pojawią się mapy stworzone przez Nokię, pozwalające nie tylko trafić do wyznaczonego celu, ale również odnaleźć lokalne stacje benzynowe czy poznać opinie innych użytkowników systemu o pobliskich restauracjach. Nokia staje się tym samym konkurencją dla […]

Fińska Nokia, niegdyś lider wśród producentów telefonów komórkowych, nawiązał współpracę z firmą motoryzacyjną Toyota. Dzięki niej w samochodach japońskiej marki pojawią się mapy stworzone przez Nokię, pozwalające nie tylko trafić do wyznaczonego celu, ale również odnaleźć lokalne stacje benzynowe czy poznać opinie innych użytkowników systemu o pobliskich restauracjach. Nokia staje się tym samym konkurencją dla tradycyjnych systemów nawigacyjnych czy map stworzonych przez firmę Google.

Toyota Motors kooperując z firmą Nokia planuje wdrożenie do swojego multimedialnego systemu nawigacyjnego Touch & Go platformy HERE – Nokia Local Search for Automotive, stworzonej przez fińską firmę specjalnie z myślą o branży motoryzacyjnej.

Bazując na połączeniu z siecią internet HERE daje dostęp do interaktywnych map, połączonych również z wyszukiwarką najważniejszych miejsc w pobliżu oraz generowanymi przez użytkowników systemu ocenami restauracji czy kin. Dodawanie nowych opinii na temat zaznaczonych na mapach lokalizacji możliwe ma być bezpośrednio z poziomu deski rozdzielczej samochodu, za pomocą ekranu dotykowego.

Toyota planuje w pierwszej kolejności wdrożenie map Nokii w swoich nowych modelach na terenie Europy, Rosji i Środkowego Wschodu. Zakładany termin realizacji tego celu wyznaczono na początek 2014 roku. Co warte uwagi, już teraz Toyota zapowiada bliską współpracę z Nokią i nie wyklucza wdrożenia kolejnych wspólnie opracowanych rozwiązań.

Rynek motoryzacyjny otwiera się na współpracę z firmami technologicznymi od dłuższego czasu, w ostatnich latach i miesiącach trend ten mocno się nasilił. Honda planuje wprowadzenie technologii Siri firmy Apple. Ford wspólnie z Microsoftem opracował swój multimedialny system SYNC. Chevrolet z pomocą marki Panasonic wprowadził do przeglądarki internetowej w swoim samochodzie obsługę HTML 5.

Dodatkowo producenci aut otwierają się na niezależnych twórców aplikacji, dając im do dyspozycji API swojej platformy. Najnowsza technologia zagościła w świecie motoryzacji na dobre!

Źródło: Engaget