Technologie

Niesamowite, co można zrobić z Oculusem i Medium. O to właśnie chodzi!

Jakub Szczęsny
Niesamowite, co można zrobić z Oculusem i Medium. O to właśnie chodzi!
Reklama

Wczoraj pisałem dla Was tekst o tym, że Minecraft trafi na okulary VR od Oculusa. I według mnie jest to genialna wiadomość, jeśli chodzi o przyszłe pe...

Wczoraj pisałem dla Was tekst o tym, że Minecraft trafi na okulary VR od Oculusa. I według mnie jest to genialna wiadomość, jeśli chodzi o przyszłe perspektywy tego typu technologii. Dzisiaj udało mi się zobaczyć coś, co moje słowa (niezbyt odkrywcze skądinąd) potwierdza. Spójrzcie, jak wielkie możliwości posiada technologia wykorzystująca rzeczywistość wirtualną - cała nadzieja w deweloperach.

Reklama

A ci się o nią pozabijają

Jestem coraz bardziej przekonany do tej technologii. I choć w dalszym ciągu ma ona swoje ograniczenia (najwięcej skarg jest na dalej zbyt mało szczegółowy obraz), to trudno jednak wyobrazić sobie sytuację, w której te urządzenia stoją w miejscu, nie rozwijają się.

Medium natomiast pozwala na wykorzystanie rzeczywistości wirtualnej w oparciu o urządzenia mające na celu przekazywać dane o ruchu i akcjach wykonywanych przez użytkownika. Przestrzenny sandbox, w którym osadza się użytkownika jest trójwymiarowym polem do popisu dla grafików, którzy mogą w takich warunkach tworzyć zaawansowane modele 3D. Wyobraźcie sobie, że inżynierowie rzeczywistości wirtualnej tworzą wespół model jakiejkolwiek części, dochodzi między nimi do interakcji, tworzą coś wspólnie. A następnie w krótkim czasie jest to wszystko transferowane do urządzenia, które ów komponent drukuje. Jak dla mnie bomba!

Jak powiedział CEO Oculusa - Brendan Iribe: "każda platforma potrzebuje swojego Painta" - w tym wypadku Medium jest naprawdę mocno zaawansowaną wariacją na temat popularnego programu graficznego do "rysowania kółek i pierdółek". Niesamowite jest to, jak wiele możliwości daje nam trzeci wymiar w nowych technologiach. Ten niekoniecznie sprawdził się w smartfonach, ale nowe możliwości dają nam właśnie okulary VR.

Jeśli chodzi o pracę w zespole - Medium na to pozwala. Bardzo ważnym aspektem Medium są gadżety nazywane "Torch" (latarka). Są to urządzenia wskazujące, pozwalające na dokonywanie rozbudowanych interakcji w świecie wykreowanym przez Medium. Przełączniki pozwalają na wykonanie szeregu akcji - efektem tego są naprawdę genialne modele 3D.

Najlepiej jest to sprawdzić na wideo, gdzie mamy próbkę możliwości Medium. Należy sobie zadać pytanie, dokąd zmierza w ogóle technologia rzeczywistości wirtualnej i w sumie wczoraj podałem Wam odpowiedź. Wszelkie kwestie dotyczące projektowania przestrzennego dzięki VR mogą zostać wyniesione na zupełnie nowy poziom. To oczywiste, że technologia 3D znacznie ułatwi tworzenie w takich programach jak AutoCAD, które hipotetycznie mogą trafić również na platformy VR. A być może zastąpią je tam inne tego typu kawałki oprogramowania? Zobaczymy.


Chciałbym również, aby ta technologia rozwinęła się na tyle, by mogły się nią bawić również... dzieci. Siedzenie przy komputerze, rysowanie w Paincie to raczej nudna zabawa. W połączeniu z VR może się to przerodzić w festiwal absolutnej kreatywności. Zresztą, dumam sobie i jestem pewien, że gdy tylko będzie to możliwe, będę wieczorami z dzieciakami bawił się w wirtualnej piaskownicy i tworzył razem z nimi wspaniałe konstrukcje. Być może wychowam inżyniera (choć sam nim nie jestem i nie będę). Tak, chcę to powiedzieć - technologia jest naprawdę piękna. A to jest na to szczególny dowód.

Reklama

Grafika: 1, 2

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama