Nie wiem czy pamiętacie, ale jakiś czas temu, Mozilla zrobiła bardzo dużo szumu wokół swojego flagowego produktu - przeglądarki Firefox. Wszystko spow...
Nie wiem czy pamiętacie, ale jakiś czas temu, Mozilla zrobiła bardzo dużo szumu wokół swojego flagowego produktu - przeglądarki Firefox. Wszystko spowodowane było tym, że ktoś w zarządzie wpadł na pomysł wprowadzenia do przeglądarki treści reklamowych po otwarciu ekranu nowej karty.
Po bardzo krytycznej reakcji społeczności, postanowiono porzucić plany implementacji treści reklamowych na ekranie nowej karty w przeglądarce Firefox, jednak nie oznacza to, że eksperymenty z treściami przynoszącymi zyski Mozilli przerwano.
Jak wiadomo, Mozilla jest fundacją, która udostępnia swoje produkty użytkownikom na całym świecie za darmo, a jednym z największych dochodów fundacji są pieniądze, które Google płaci za umieszczenie swojej wyszukiwarki na głównej stronie Firefoksa. Z tego też powodu, każda forma dodatkowych dochodów pomaga fundacji między innymi odciąć się od Google, czy też po prostu jeszcze bardziej rozwinąć niektóre z obecnych już teraz rozwiązań.
Decyzję fundacji postanowił wytłumaczyć nawet wiceprezes działu Firefoksa w Mozilli, Johnathan Nightingale:
Wiele osób z naszej społeczności nie zgadzało się z tą decyzją i wyraziła obawy, że zamienimy Firefoxa w gazetkę reklamową, w której miejsce będzie sprzedawanych tym, którzy dadzą nam najwięcej pieniędzy, bez kontroli ze strony użytkownika i bez realnej dla niego korzyści. Nie tym się zajmujemy w Mozilli, dlatego tak też się nie stanie. Sponsoring nadejdzie, jednak dopiero wtedy, gdy będziemy pewni, że chcemy i możemy udostępnić użytkownikowi coś przydatnego dla niego i dla nas.
Moim zdaniem, Mozilla nie mogła w tej chwili wykonać lepszego ruchu, ponieważ ostatnia afera dotycząca mniejszości zburzyła grunt pod twardymi fundamentami produktów fundacji, co w tej chwili panicznie próbuje się naprawić. Co o tym wszystkim sądzicie?
Źródło informacji: Mozilla.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu