W ostatnim czasie można zauważyć fascynację firm kosmosem. Nagle w modzie stało się wysyłanie swoich produktów na orbitę okołoziemską, co ma zwrócić uwagę wszystkich na jedną, konkretną markę. To zrobiono przy okazji misji SpaceX, wysyłając jednocześnie Teslę Roadster, a teraz podobny krok wykonał Netflix.
O krok dalej
Obecnie Netflix jest dostępny w 190 krajach. Jako że na Ziemi nie zostało mu już zbyt wiele państw do zdobycia, to nadszedł czas na podróż w kosmos, a ten krok stanowi prawdziwy marketingowy geniusz. Warto wspomnieć, że cała operacja odbyła się w trakcie ostatniego dnia Hack Day organizowanego przez najpopularniejszy serwis VOD.
Zespół wysłał zestaw złożony z iPhone’a z zainstalowanym Netflixem oraz kamerką GoPro, której zadaniem było rejestrowanie całej akcji. Ekipie udało się wystrzelić pakunek na wysokość aż 32 kilometrów nad powierzchnię Ziemi. W trakcie rejsu w górę, na smartfonie odtwarzano serial Star Trek: Discovery. Możecie to zobaczyć na poniższym materiale.
Moim zdaniem tego typu pokazy rzeczywiście mogą pełnić rolę skutecznej reklamy. Przede wszystkim jest to widowiskowe - w połączeniu z zainteresowaniem na loty w kosmos, otrzymujemy wyjątkowo modną mieszankę. Warto jednak dodać, że Hack Day przyniósł coś więcej niż zwykłe show. Na przykład TeleFlix wykorzystuje Raspberry Pi oraz stary telegraf do przeszukiwania oferty Netflixa z wykorzystaniem… Kodu Morse’a. Może nie działa zbyt szybko, za to potrafi zrobić wrażenie i udowodnić, że jednym przyciskiem też da się wyszukiwać.
A jakie ciekawe projekty Wy poznaliście podczas podobnych wydarzeń organizowanych przez firmy?
źródło: Engadget, Blog of Some Guy
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu