Polska

Nawet 1,5 mln klientów może zrezygnować z płatnej telewizji

Grzegorz Ułan
Nawet 1,5 mln klientów może zrezygnować z płatnej telewizji
Reklama

Nowelizacja ustawy abonamentowej jest już w ostatniej fazie, czyli poddana dyskusji sejmowej. Przez Radę Ministrów została zatwierdzona bez żadnej poprawki, więc jeśli zostanie zatwierdzona przez posłów, głosowanie nad nią może być już tylko formalnością. A co na to klienci płatnej telewizji, których to ona bezpośrednio dotyka? Według najnowszego badania MEC, ponad 70% klientów kablówek i platform satelitarnych jest przeciwnych, by ich operatorzy przekazywali ich dane Poczcie Polskiej. Wielu z nich wolałby zrezygnować z kanałów TVP, by tylko taka opcja się nie dokonała. Natomiast kilkanaście procent twierdzi, że gdy ustawa przejdzie w takiej formie, wypowie umowę swojemu operatorowi. W takim przypadku operatorzy straciliby 1,5 mln klientów.

Największy sprzeciw, jaki budzi nowa ustawa, odnotowano wśród klientów Cyfrowego Polsatu i nc+, odpowiednio 74% i 73% badanych nie zgadza się na przekazywanie swoich danych Poczcie Polskiej. Nie dużo mniej, jeśli chodzi o klientów UPC, Multimedia czy Vectry - odpowiednio 66, 69 i 61%.

Reklama

Trzeba zwrócić uwagę na stosunkowo niewielki odsetek osób, które nie mają zdania, świadczyć to może o sporych emocjach towarzyszących temu pomysłowi rządzących.

Największą grupą klientów sprzeciwiających się ustawie, stanowią klienci opłacający najtańsze pakiety u swoich operatorów. W przypadku abonamentów w przedziale kwotowym do 20 zł, aż 87% mówi nie, na nowe regulacje. Droższe abonamenty to poziom niezadowolenia powyżej 70%.

Przejdźmy już do deklaracji związanych z rezygnacją z usług płatnej telewizji, w przypadku wejścia w życie nowelizacji ustawy abonamentowej w obecnym kształcie. Blisko 40%, zarówno klientów kablówek jak i platform satelitarnych rozważy taką możliwość. Pewnymi takiej decyzji jest 16% klientów telewizji kablowych, a 17% telewizji satelitarnych. Najwięcej, bo po 18% taką deklarację złożyli klienci nc+ i Multimediów. Gdyby spełniły się deklaracje badanych, rynek płatnej telewizji straciłby 1,5 mln klientów.

67% odbiorców płatnej telewizji przystałoby na wyłączenie z oferty kanałów TVP, jeśli tylko to spowodowałoby unikniecie konieczności przekazywania ich danych Poczcie Polskiej. Dodatkowo zbadano, stopień ważności poszczególnych kanałów w ofercie telewizji naziemnej i płatnej. Respondenci mieli do dyspozycji 10-stopniową skalę. Odsetek osób, które przyznawały kanałom TVP maksymalnie 3 punkty, jest większy niż tych, którzy określali ważność kanałów TVP na przynajmniej 8.

Do tej pory opisywaliśmy Wam głosy sprzeciwu samych operatorów czy innych instytucji i osób publicznych, tak jak wczoraj Rzecznika Praw Obywatelskich. Klienci natomiast, nie będą pisali pism i się odwoływali, będą po prostu rezygnować z płatnych telewizji, a na tym może stracić również Skarb Państwa, myślę, że dużo więcej niż zyskają na zwiększeniu ściągalności abonamentu RTV.

Photo: fotopitu/Depositphotos.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama