National Geographic chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Jest to towarzystwo geograficzne założone jeszcze w XIX wieku. Celem stowarzyszenia była i j...
Najbardziej rozpoznawanym produktem towarzystwa jest magazyn National Geographic, wydawany w 25 krajach (w tym w Polsce). W latach 90-tych uruchomiony został kanał telewizyjny (dostępny w sieciach kablowych, w Polsce też).
National Geographic nie zamierza jednak poprzestać na wykorzystaniu tylko tych dwóch platform do realizacji swoich celów. Kilka dni temu COO ogłosił powstanie wydziału National Geographic Games. Zapowiadana jest współpraca z czołowymi twórcami gier (Namco Bandai Games America and Sony Computer Entertainment). Celem NGG będzie stworzenie gier wykorzystujących obecny kontent National Geographic w celu zainteresowania ludzi dbaniem o naszą planetę, a także dotarcie do nowych grup klientów (dzieci, rodziny).
Stworzenie NGG jest realizacją strategii towarzystwa National Geographic, której jednym z haseł jest konwergencja. Dzięki temu stowarzyszenie będzie mogło zaoferować unikatowy user experience na wielu różnych platformach.
Wspomniani wyżej partnerzy pomogą National Geographic we wdrażaniu i dystrybucji gier na różne urządzenia. W planach mówi się o Nintendo Wii, Nintendo DS, PlayStation 3, PC oraz mobilnych urządzeniach (np. iPhonie). Czyli jest Apple i nie ma Apple.
Na otwarcie nowego wydziału National Geographic wypuszcza grę Herod's Lost Tomb (pierwszą wykonaną przez nich), która opiera się na treściach z grudniowego (2008) wydania magazynu National Geographic oraz ich telewizyjnego programu nt biblijnego króla Heroda. Gra jest dostęna w wersji flash na stronie nationalgeographic.com/channel, a także w wersji do ściągnięcia (na PC, Mac, iPhone). Czyli jednak Apple jest.
W tym roku NGG zamierza wydać w sumie 4 gry. Poza Herod's Lost Tomb pojawią się jeszcze Panda, Africa i Sudoku Traveler: China. W planach na 2009 rok znane są już kolejne tytuły, Rain Forests, Greencity, From the Bottom Up.
Gry dla National Geographic nie są do końca obce. W National Geographic Kid jest ich całkiem sporo, ale po przejrzeniu kilku widzę, że zostały stworzone przez zewnętrzne firmy.
Gry National Geographic raczej nie będą w stanie konkurować z wielkimi pozycjami na rynku gier. I nie jest to też chyba ich celem. Podoba mi się, że towarzystwo z tradycjami stopniowo i konsekwetnie otwiera się na nowe kanały dystrybucji kontentu. Widzą, że sytuacja w mediach się zmienia i reagują na te zmiany. Dzięki temu wartościowe treści tworzone przez National Geographic docierają do większej liczby osób.
Zastanawiam się tylko jaki będzie model biznesowy dla NGG. Kontent w magazynie i w kanale telewizyjnym jest płatny. Czy gry też będą płatne? Na razie pierwsza gra jest udostępniania za darmo, ale chyba raczej jako zachęta do kolejnych niż zapowiedź darmowych gier.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu