8

Najlepszy sposób na wykorzystanie Unreal Engine 4? Zrobić klona Flappy Bird

Parę tygodni temu Epic Games wypuściło najnowszą wersję swojego silnika, stworzonego z myślą m.in. o konsolach nowej generacji i najpotężniejszych komputerach. Ale nie tylko, bo okazuje się, że przy pomocy tego narzędzia można stworzyć również prościutką grę na telefony. Tappy Chicken to prosty klon słynnego Flappy Bird, gry na urządzenia mobilne, stworzoną przez Wietnamczyka – […]

Parę tygodni temu Epic Games wypuściło najnowszą wersję swojego silnika, stworzonego z myślą m.in. o konsolach nowej generacji i najpotężniejszych komputerach. Ale nie tylko, bo okazuje się, że przy pomocy tego narzędzia można stworzyć również prościutką grę na telefony.

Tappy Chicken to prosty klon słynnego Flappy Bird, gry na urządzenia mobilne, stworzoną przez Wietnamczyka – Donga Nguygena, który ostatecznie wycofał swoją grę z Google Play i AppStore. Wersja przygotowana przez Epic Games powstała dzięki pracy jednego dewelopera, który na co dzień jest grafikiem. Jeżeli wierzyć źródłom, nie miał on wcześniej doświadczenia w kodowaniu.

Produkcja ta działa właśnie dzięki Unreal Engine 4. Pomijam fakt, że na kopiowaniu chwytliwego pomysłu można nieźle zarobić, ale dla Epic Games to przede wszystkim świetna reklama. W końcu firma stara się zachęcić do korzystania z ich produktu także niezależnych deweloperów, a nie tylko branżowych gigantów. Kusi niską opłatą miesiączną, wynoszącą tylko 19 dolarów i prostą, pięcio procentową taryfą z dochodów ze sprzedaży finalnego produktu. Tworząc Tappy Chicken Epic Games wysyła klarowny komunikat – nasze nowe narzędzie jest świetne również dla deweloperów niezależnych.

Nic dziwnego, że producent Unreal Engine próbuje przyciągnąć do siebie tych ostatnich. Coraz więcej pieniędzy płynie właśnie do ich kieszeni, również na rynku gier mobilnych. Jeżeli mogą korzystać z gotowych, wszechstronnych, wygodnych i tanich rozwiązań, to dlaczego by nie uszczknąć kawałka tego tortu?

Osobiście nie widzę problemu z tym, żeby również gry na telefony komórkowe czy małe produkcje na pecety korzystały z Unreal Engine. Pewna niedogodność istnieje – Tappy Chicken „waży” swoje jak na taką drobną produkcję, bo 27MB, podczas gdy oryginalny Flappy Bird tylko 5MB (wersja na Androida). Z drugiej strony, czy w dzisiejszych czasach szybkiego dostepu do sieci komuś to jeszcze przeszkadza?