Telekomy

Który z telekomów ma najlepszą aplikację mobilną do zarządzania kontem?

Grzegorz Ułan
Który z telekomów ma najlepszą aplikację mobilną do zarządzania kontem?
58

To kolejny z serii wpisów na Wasze zamówienie. Prosiliście w komentarzach pod wpisem, w którym sprawdzałem czy da się zamówić internet mobilny na smartfonie u polskich operatorów, o to, by sprawdzić ich aplikacje do zarządzania kontem. Z wiadomych względów nie jestem w stanie sam sprawdzić ich wszystkich, bym mógł obiektywnie je ocenić, ale zawsze możemy sprawdzić, co o nich myślą i mówią bezpośrednio zainteresowani, czyli klienci.

Aplikacje mobilne polskich operatorów strukturalnych

Zacznijmy od operatorów strukturalnych, a w drugiej części przyjrzymy się operatorom wirtualnym.

Mój Orange w Google Play

Aplikację Orange w Google Play oceniło 16 913 użytkowników, średnia ocen to prawie 4 gwiazdki, a dokładniej 3,8. 8 019 osób dało ocenę na 5, 3 438 - 4, 1 757 - 3, a dwie gwiazdki - 1 016 osób. Na jedną gwiazdkę głosowało natomiast 2 683 osoby.

Klienci ogólnie nie mają zastrzeżeń, jeśli są jakieś problemy, to zazwyczaj typu, że nie można pobrać faktury przez aplikację czy wyświetlania nieaktualnych danych dotyczących zużytego transferu, Orange pod każdym wpisem reaguje, wyjaśnia i pomaga użytkownikom.

Ostatnia aktualizacja aplikacji miała miejsce 11 maja 2017 roku, aktualna wersja to 3.11.1. Mój Orange pobrany został w przedziale pomiędzy 1 milionem a 5 milionami razy. Obsługiwane wersje Androida to 4.1 i nowsze.

Mój Orange w App Store

Mój Orange w App Store został oceniony 576 razy, to zdecydowanie mniej niż w Google Play, ogólna ocena to 4+. Tutaj klienci również głównie narzekają na brak aktualnych danych, choć pojawił się jeden komentarz, że dzień po zgłoszeniu problem zniknął.

Ostatnia aktualizacja aplikacji miała miejsce 25 maja 2017, aktualna wersja to 3.11.2 wymaga systemu iOS w wersji 7.0 i nowsze.

Play24 w Google Play

Aplikację Play oceniło w Google Play 25 853 osób, średnia ocen to 3,7. Pięć gwiazdek dało 12 844 osoby, 4 - 4 522, 3 - 2 019, 2 - 1 299, a jedną gwiazdkę przyznało 5 169 osób.

Klienci w zdecydowanej większości narzekają na nową wersję tej aplikacji, twierdzą, że poprzednia była lepsza i czytelniejsza:

Poprzednia wersja była czytelniejsza. Za dużo razy trzeba się naklikać aby zobaczyć kwotę do zapłaty ponad abonament, np. za zagraniczne sms-y. W tamtej wersji od razu na pierwszej stronie było widać. Jedna gwiazdka za to że widać kwotę nadpłaty. Druga za to że w ogóle można sprawdzić limit wykorzystania, choć trzeba się naklikać. Mało intuicyjna.

Ostatnia normalna wersja tej aplikacji to 3.1.1, ale przestała być wspierana, czyście oszaleli, to ma służyć waszym Abonentom, a robicie wszystko żeby to badziewie (tak to teraz można nazwać) odinstalować. Przywróćcie wersję 3.1.1 i wszyscy Abonenci będą szczęśliwi, nie brnijcie w to bagno głębiej, Proszę. Jeszcze za każdym razem mam hasło wpisać, co za geniusz to wymyślił? P.S. Już odinstalowałem. Pozdrawiam.

Play24 ostatni raz aktualizowany był 7 lipca 2017, liczba instalacji w przedziale pomiędzy 1 mln a 5 mln, aktualna wersja to 5.0.1, obsługuje Androida w wersji 4.2 i nowsze.

Play24 w App Store

Play24 w App Store to 789 oceny, ogólna ocena 4+. Ostatnią aktualizację oceniło 15 osób, opinie są podzielone, taka sam liczba osób dała jedną gwiazdkę i 5 gwiazdek. W komentarzach również to widać, są zadowoleni klienci i kilku niezadowolonych nową wersją.

Ostatnia aktualizacja miała miejsce 7 lipca 2017, najnowsza wersja to 5.0.2 wymaga iOS w wersji 8.0 i nowsze.

Plus Online w Google Play

Plus Online oceniony był w Google Play 5 215 razy, średnia ocen to 3,8. 5 gwiazdek dało 2 588 osób, 4 - 893, 3 - 465, 2 - 398, a jedną gwiazdkę dało 871 osób.

Klienci narzekają głównie na problemy z logowaniem czy zapamiętywaniem hasła w aplikacji, ale podobnie jak w przypadku pozostałych operatorów, obsługa regularnie udziela pomocy i wsparcia.

Po aktualizacji MASAKRA Co to ma być? Najpierw przez godzinę nie pozwala się zalogować, a nagle po restarcie nie wymaga nawet hasła. Ciągle wyskakuje info, co zrobić jak mam więcej niż jeden numer, pojawia się to za każdym razem przy wejściu w menu główne. Po prostu żenada. Żeby sprawdzić ile zostało mi pakietu internetowego trzeba się nieźle naklilać. Kto to tak zepsuł :-(

Aplikacje zaktualizowano ostatni raz 7 grudnia 2016, liczba instalacji w przedziale od 500 tys. do miliona. Aktualna wersja to 1.2.2 wymaga Androida 4.0.3 i nowsze.

Plus Online w App Store

Plus Online w App Store zostało ocenione 165 razy, ostatnią wersję oceniło 10 użytkowników. Ogólna ocena to 4+, ale coś mi się zaczyna wydawać, że ta ogólna ocena jest nieadekwatna w App Store do ocen w szczegółach, gdyż dużo widzę ocen jednogwiazdkowych. Klienci również tu narzekają na problemy z logowaniem do aplikacji, po ostatniej aktualizacji.

Miała ona miejsce 3 kwietnia 2017, aktualna wersja to 1.0.230 wymaga systemu iOS w wersji 8.0 lub nowszego.

Mój T-Mobile w Google Play

Mój T-Mobile oceniony został w Google Play 14 481 razy, ogólna ocena to 3,3. Na 5 gwiazdek zdecydowało się 5 349 osób, na 4 - 2 413, na 3 - 1 476, na 2 - 1 224, a na jedną gwiazdkę 4 019.

Użytkownicy najczęściej narzekają na brak dodatkowych opcji, jak pobranie faktur, sprawdzenia aktualnego statusu zgłoszenia czy braku możliwości zarządzania kilkoma numerami.

Mój T-Mobile ostatnią aktualizację miał 14 lipca 2017, aktualna wersja to 3.8.9. wymaga Androida w wersji 4.0.3 i nowsze.

Mój T-Mobile w App Store

Mój T-Mobile w App Store ma najwięcej opinii spośród "wielkiej czwórki" - 1062 ocen. Do ostatniej wersji pojawiło się ich 5, większość zagłosowała na 5 gwiazdek, nie pojawiła się ani jedna najniższa ocena.

Ostatnia aktualizacja datowana jest na 15 lipca 2017, aktualna wersja to 3.5.8, wymaga systemu iOS w wersji 8.0.

Aplikacje mobilne polskich operatorów wirtualnych

Nasi główni operatorzy zdecydowali się udostępnić swoje aplikacje mobilne również swoim submarkom, ale prócz Orange. Klienci Red Bull Mobile mogą korzystać z aplikacji Play24, klienci Heyah - Mój T-Mobile, klienci Plush - Plus Online. Natomiast klienci Nju Mobile muszą się zadowolić inną, słabą do tego aplikacją i tylko na Androida.

Nju Mobile w Google Play

Nju Mobile zostało ocenione w Google Play 1 299 razy. 5 gwiazdek przyznało 399 osób, 4 gwiazdki - 249, 3 gwiazdki - 209, 2 gwiazdki - 139, a jedną - 303. Średnia ocen to 3.2.

Moją opinię o tej aplikacji podzielają osoby komentujące w Google Play, przytoczę tylko jedną:

Oferta NJU jest ciekawa ale ta aplikacja... no z całym szacunkiem dla Was ale wygląda jakby była napisana przez kogoś nad wyraz niedoświadczonego. Jej funkcjonalność i użyteczność stoi na bardzo niskim poziomie. Weźcie proszę wzór z samych siebie (orange) albo z plusa i poprawcie tą aplikację.

Ostatnia aktualizacja miała miejsce grubo ponad rok temu, a mianowicie 6 kwietnia 2016, obecna wersja to 2.2, wymaga Androida w wersji 2.3 i nowsze.

Mobile Vikings w Google Play

Mobile Vikings w Google Play to 597 ocen ze średnią 4,1. 5 gwiazdek dała zdecydowana większość osób, czyli 351, 4 gwiazdki - 89, 3 gwiazdki - 64, 2 gwiazdki - 44 i jedną - 49 osób.

Mimo dobrych ocen użytkownicy narzekają na małą funkcjonalność i prymitywność.

Aplikacja sama w sobie ok, ale trochę okrojona - prymitywna, najważniejsze funkcje posiada. Brakuje mi wglądu w konto np. wykazu faktur i ostatnich doładowań, ruchu na koncie. Wszystko mam na WWW, przydałoby się mieć te funkcje pod ręką. Pozdrawiam załogo.

Aplikację ostatni raz zaktualizowano 12 lipca 2017, obecna wersja to 3.0.0. Liczba pobrań mieści się w przedziale od 10 tys. do 50 tys. Wymaga Androida w wersji 4.03 i nowsze.

Mobile Vikings w App Store

W App Store znajdziemy tylko 27 ocen do wszystkich wersji aplikacji, nie ma ocen do najnowszej. Większość to 5 gwiazdek, wszyscy zachwyceni.

Aplikację zaktualizowano ostatni raz 4 lipca 2017. Aktualna wersja to 2.8.1 i wymaga iOS w wersji 9.3 lub nowszego.

Virgin Mobile w Google Play

Aplikacja Virgin Mobile wydaje mi się najładniejsza spośród wszystkich powyższych, co zdaje się potwierdzają też sami użytkownicy. Ocenili ją 3 081 razy, większość, czyli 1 848 osób dało jej 5 gwiazdek, 4 gwiazdki - 511 osób, 3 gwiazdki - 208, 2 gwiazdki - 120, a jedną gwiazdkę - 394 osoby. Średnia ocen to 4.1.

Użytkownicy zgłaszają szereg drobnych problemów z działaniem aplikacji, ale pracownicy VM szybko i sprawnie reagują. To trzeba przyznać, że wszyscy operatorzy aktywnie uczestniczą w tych komentarzach, z wyjątkiem Nju Mobile.

Ostatnia aktualizacja miała miejsce 29 czerwca 2017, aktualna wersja to 2.1.3. Liczba instalacji w przedziale od 100 tys. do 500 tys. Wymaga Androida w wersji 4.0.3.

Virgin Mobile w App Store

Virgin Mobile ma aż 2166 ocen w App Store, najwięcej ze wszystkich telekomów. Większość oceniających osób dała 5 gwiazdek, dalej jakieś 3/4 z tego 4 gwiazdki i jednostkowe przypadki z 3, 2 i 1 gwiazdką.

Aplikacja zaktualizowana 30 czerwca 2017, aktualna wersja to 2.1.2 i wymaga systemu iOS w wersji 8.0 i nowsze.

Podsumowanie

A jak podsumowanie, to nie może zabraknąć tabelki, która najlepiej odda wynik głosowania użytkowników tych aplikacji. Zamieszcze w niej dane tylko z Google Play - są najpełniejsze i najbardziej szczegółowe. Powyższe zestawienie zrobiłem według alfabetu, w tabelce według kolejności, co do średniej ocen w Google Play. Na pierwszym miejscu znalazł się Virgin Mobile ze średnią 4.1, podobny wynik zanotował Mobile Vikings, ale przy mniejszej liczbie ocen.

Podobnie sprawa się ma z Orange i Plus z identyczną średnią, Orange ma jednak więcej ocen. Wygrywa oczywiście Mobile Vikings, ale trzeba też zwrócić uwagę na duże liczby w każdym parametrze w przypadku Play.

Zapraszam Was jeszcze do pozostałych wpisów z tego cyklu, no i oczywiście czekamy na dalsze Wasze sugestie:

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

hotmobile